Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAlberto Contador dopad
You need to log in to create posts and topics.

Intressant artikel:

http://www.velonation.com/News/ID/5846/German-journalist-claims-UCI-denied-Alberto-Contador-positive-test-says-rider-may-have-received-transfusions.aspx

“There are other, very, very incriminating suspicious facts against Contador. Ot

Åh, konspirationsteorier är varje journalists levebröd. Jag fortsätter att förhålla mig avvaktande tills vi vet vad man kommer fram till när utredningen är klar och minns att stora sportjournalister ägnade sig åt att spekulera om Cancellara hade en motor

Ett positivt A- och B-test måste väl ändå anses ligga väldigt långt ifrån att vara en konspirationsteori..? Däremot kan naturligtvis den tyske journalisten ha fel i sin slutsats. Fram till dess en dom fallit är det dock intressant att följa debatten och t

Ja, fast det var mikroskopiska rester som dök upp vid ett enskilt tillfälle. Jag menar bara att vi ska vara lugna och inte döma på förhand. Artikeln som du hänvisar till ägnar sig dock åt konspirationer om att UCI mörkar för att ge Contador tid att hitta

Det köper jag. Fanns lite mer nyanserade artiklar på samma site; fallet är allt annat än solklart iaf. Det finns experter på båda sidor. Den uppenbara frågan är ju varför en sådan som Contador skulle använda sig av ett preparat som är så lätt att spåra?

...och nu även Mosquera och Garcia i Xacobeo-stallet! Synd på Mosquera, jag tyckte han gjorde en tung insats på Bola del Mundo i Vueltan!

Men vi kanske inte ska känna oss så lurade, det borde stå klart att de omänskliga prestationer de genomför inte fun

Här är lite statistik att grotta ned sig i.
Då bör det som vanligt nämnas att mååånga andra idrotter har inte samma strikta syn på testresultat eller ens samma blodpass och Out of Competition tester.
http://www.wada-ama.org/Documents/Science_Medicine/Anti

Bridge verkar vara en skitig sport...

Han är inte dopad tror jag.....eller

“Det handlar om 0,000 000 000 05 gram per milliliter. Eftersom mängden är så pass liten krävs det en ordentlig utredning. UCI kommer tillsammans med WADA att analysera alla aspekter som är relevanta i fallet, detta kommer ta ytterligare lite tid”.

Intres