Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAlberto Contador dopad
You need to log in to create posts and topics.

Fredrik: I princip inga gränsvärden är 0. Det finns spår av allt möjligt i kroppen pga. vanlig mat och dryck så det skulle inte funka.

Jag tror att Contador fyllde på med eget blod som var från en tid då han missbrukade clenbuterol. Sen har säkert en cyklist på hans nivå egen dopingkontroll på blodet han fyller på, men de missade pga att nivån var så låg. Det är min egen teori i alla fal

Jag har svårt att se att han skulle ha missbrukat det prepratet efter att ha läst vad det har för effekt.

Sen är det väl knappast så att vi kan sitta här och avgöra vad som krävs för att komma upp i 0,00000...x gram per liter. Men det finns det säker experter kan...

http://anabola.se/deff/clenbuterol.htm

Clenbuterol hydrochloride, Clenbuterol hcl eller bara Clenbuterol som den ofta kallas, är en europeisk astmamedicin som har fettförbrännande, viktminskande och anti-katabola effekter som liknar Efedrin och Stacker.

Låter inte som helt oanvändbart för en cyklist som vill komma i form till Tour de France tycker jag.

Inte många elitcyklister som deffar väl?

"Inte många elitcyklister som deffar väl? "
Är du ironisk eller?
För en cyklist med vinnar-ambitioner i TdF handlar ju allt om att maximera Watt/kg och de brukar gå ner ett antal kg innan tävlingen (utan att ha varit direkt feta off season).

Inte mycket

I min enfald tror jag att den typen av kropp är resultatet av flera tusen mil på cykeln per år.

Etapplopps-cyklisterna håller ju knappast sin tävlingsvikt året runt. Vilket betyder att de måste banta/deffa innan tävling. Helst utan att tappa för mycket muskler. Och jag kommer ihåg att jag läst forskning som visar att man tappar minst muskelmassa vid