Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAlberto Contador dopad
You need to log in to create posts and topics.

kan någon sätta det i något annat sammanhang som går att greppa.
Det du skriva betyder 0,000 000 005gr per liter.
Det låter som om man skulle kunna få i sig något så litet via en kyss från någon som satt bredvid någon som åt just den köttbiten veckan inna

Kan inte komma på någon bra referens för den massan i rappet, men om man polerar sin eventuella förlovingsring med autosol väger den ca 5 tiotusendels gram mindre än innan poleringen (har testat), d v s 0,0005 g mindre.

Om jag får allt rätt nu så här på söndag kvällen, torde koncentrationen motsvara sockerhalten om man löste upp en sockerbit i 56 miljoner liter vatten, eller 56 000 kubikmeter eller en 25 m bassäng gånger 12 m som är 186 m djup.

Någon kanske kan kolla me

att de är så små mängder är ju en sak.. men sen kommer ju det sk halveringsvärdet in i spelet oxo..

där ska man då inte veta hur stor dosen var, när den togs.
eller hur längesen det var dosen togs..

det kan ju vara så att det kom från köttet, men den

Tja.. oavsett om den var ngn som "fes" på Contador så är det ju fortfarande så att de fanns i hans kropp..

och UCI/WADA har ju i reglerna skrivit att den aktive är ansvarig för sin egen kropp och allt som den innehåller..

det är ju just det som är grun

visst, det fanns i hans kropp.
Vilken fördel få han av 0,000 000 005g per liter i kroppen?
Jag kan inte sådana saker, men eftersom det var långt under dopingsgränsen måste man undra varför det nämns öht!
Förmodligen hjälpte det inte Contador alls.

Frågan är hur mkt det kan ka hjälpt honom innan...

och en blodtransfusion mitt under TdF har nog ganska så gynnsamna effekter på kroppen, även om det inte fanns ngt spår av ngt i blodet

alla tecken på blodbyte är förbjudna enligt Wada/UCI.. alltså inneh

Min pöäng med att han var ren dagen innan var att det låter ännu mer otroligt att han skulle ha fått en fördel av en sådan absurd liten mängd som tillfördes någon gång efter den dagens kontroll och den som följde 24hr senare. Mängden var så liten att slut

Jag trodde gränsen var noll i det här fallet. Var har du hittat gränsvärdena?

Det kan ju faktiskt vara så att han bloddopat sig. Han tilförde kanske eget blod som han tappat av vid ett tidigare tillfälle. Vid det tillfället var han inte helt ren från annan doping han tagit under en period då testerna inte är så omfattande.

Oavsett