Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 08:20T.ex.
www.vfif.com.
Leta upp 10.000 meter i deras rekord-statistik.
T.ex.
Leta upp 10.000 meter i deras rekord-statistik.
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 08:49Jag brukar lite skämtsamt kalla marathon för den perfekta sprinterdistansen, en sträcka man kan springa med bara 1-2 minuters tillägg på halvmarabästa vid det givna tillfället och komma i mål obruten på dubbla tiden, om man har en bra dag. Blir det längre
Jag brukar lite skämtsamt kalla marathon för den perfekta sprinterdistansen, en sträcka man kan springa med bara 1-2 minuters tillägg på halvmarabästa vid det givna tillfället och komma i mål obruten på dubbla tiden, om man har en bra dag. Blir det längre
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 09:24Oj, wikipediaartikeln tyckte att 5000 meter var medeldistans. I mitt svar försökte vara objektiv utifrån friidrottsförbundet. Själv tycker jag distanserna 10k-42,2k är långdistans.
Visst, man kan använda beteckningarna kort, medel och lång när man regist
Oj, wikipediaartikeln tyckte att 5000 meter var medeldistans. I mitt svar försökte vara objektiv utifrån friidrottsförbundet. Själv tycker jag distanserna 10k-42,2k är långdistans.
Visst, man kan använda beteckningarna kort, medel och lång när man regist
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 10:01K-G: Enligt SFIF skrev du ju. Västergötlands FIF är ju något annat. Dessutom handlar det ju inte om att omdefiniera några definitioner på den sidan jag till slut hittade, statistikern/webbmastern har ju bara råkat placera 300m - 10.000m under rubriken "me
K-G: Enligt SFIF skrev du ju. Västergötlands FIF är ju något annat. Dessutom handlar det ju inte om att omdefiniera några definitioner på den sidan jag till slut hittade, statistikern/webbmastern har ju bara råkat placera 300m - 10.000m under rubriken "me
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 10:10SFIF anger fortfarande Sprint: -400m, Medel 800*-Mile, Lång 2000m-
http://www.friidrott.se/alltom/Grenprogram.aspxUndrar fortfarande om det finns någon "riktig" källa till påståendet om att definitionerna skulle förändras (från officiellt håll).
* 600m
SFIF anger fortfarande Sprint: -400m, Medel 800*-Mile, Lång 2000m-
http://www.friidrott.se/alltom/Grenprogram.aspx
Undrar fortfarande om det finns någon "riktig" källa till påståendet om att definitionerna skulle förändras (från officiellt håll).
* 600m
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 10:52Långdistans och långpass är nog samma sak.
De flesta brukar ange x antal kilometer eller minuter för att räkna passet som sådant. Och det är väldigt individuellt och beror oftast på inriktningen med sin löpning. Jag använder gränsen två timmar för att kal
Långdistans och långpass är nog samma sak.
De flesta brukar ange x antal kilometer eller minuter för att räkna passet som sådant. Och det är väldigt individuellt och beror oftast på inriktningen med sin löpning. Jag använder gränsen två timmar för att kal
Quote from Elias Engqvist on 2 June 2009, 13:30Ja, ni gubbar borde vara ute o springa istället!
Ja, ni gubbar borde vara ute o springa istället!
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 13:38Tack för komplimangen Christer.
Nästa vecka håller jag 3km/h i snitt.
Springer jag?En gång om väldigt många år när du börjar känna dig gammal
hoppas jag du kan röra på dig.Oavsett fart.
Tack för komplimangen Christer.
Nästa vecka håller jag 3km/h i snitt.
Springer jag?
En gång om väldigt många år när du börjar känna dig gammal
hoppas jag du kan röra på dig.
Oavsett fart.
Quote from Elias Engqvist on 2 June 2009, 15:01Då jag inte kan röra på mig längre kommer jag att känna mig gammal!
Då jag inte kan röra på mig längre kommer jag att känna mig gammal!
Quote from Elias Engqvist on 2 June 2009, 15:04Hej K.G. - såg nu att du är ju 10 år äldre än jag - din gubbtjyv - jag brukar annars vara äldst 🙂
Hej K.G. - såg nu att du är ju 10 år äldre än jag - din gubbtjyv - jag brukar annars vara äldst 🙂