Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Kör också med så få träningsformer som möjligt och har börjat skriva egna hashtaggar i mina passbeskrivningar. Fördelen med det är att det blir mycket lättare för mig att få en översikt över vad jag tränat (löpning/simning/styrka/etc). Nackdelen är att ja

Problemet är att samma träningspass ofta kan registreras under flera träningstyper. Om jag tex passar på att springa korta intervaller till jobbet, så måste jag välja att registrera det som antingen Löpning - korta intervaller eller Löpning - transport,

jag skulle också gärna ser multipass funktion.

triathlon
duathlon
swimrun

som det är nu få jag skriver två pass för varje Brick pass jag köra då jag vill har koll på hur mycket jag springa och cykla.

en triathlon pass eller tävling bli 4 inlägg där väx

Vad gäller multisport - tänker jag mig att man kan använda intervallfälten men att man lägger till träningstyp för varje rad. Alltså:

Träningstyp Tid Sträcka Tempo Hastighet Kommentar
Simning 55:00 3800 xxxxx yyyyyy Jobbi

Christer gå det att summera antal km (minuter) i varje gren om göra det med hjälp av intervaller?

jag skulle gärna göra registrering enklare, men jag på slutet av varje månad eller år jag vill ser hur hur mycket jag har tränat. framför allt jag vill jämf

Just det, på tal om det! Det finns ett fall till då man vill ha flera självständiga delar av ett träningspass. När folk springer intervaller, registrerar de ofta uppvärmningen och nedvarvet för sig för att inte påverka uträkningen av farten under själva i

Vill lägga till att det beror även på klockans begränsningar. Ska man programmera ett intervallpass i klockan blir det ofta enklare att bara registrera uppvärmningen och nedvarvet som särskilda registreringar, vilket sedan importeras som tre olika pass i

"Så min fråga nu är: I vilka situationer blir valet av träningsform för svårt/långsamt/ogörligt? Berätta gärna om det är vid skapandet av rapporter, registrering av pass eller annat. "

Rapporter är värst, för där får man inte ens upp de senaste använda f

Ryan, det där var ett tips till Olle&Co hur man skulle kunna lösa det...kanske...

ahaaa