Quote from Guest on 15 May 2009, 12:02Det här är säkert en diskussion ni haft förut. Men jag har inte hittat den.
Jag undrar om ni känner till något allroundtest man kan göra för att se sin egen förbättring. Militären kör något test där man springer milen, tar tiden gånger två och sedan subt
Det här är säkert en diskussion ni haft förut. Men jag har inte hittat den.
Jag undrar om ni känner till något allroundtest man kan göra för att se sin egen förbättring. Militären kör något test där man springer milen, tar tiden gånger två och sedan subt
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 12:12Ganska lätt att hamna på minus med det där exemplet.
Ganska lätt att hamna på minus med det där exemplet.
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 12:18milen x 5 it is, sorry. därav tämligen klurigt
milen x 5 it is, sorry. därav tämligen klurigt
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 12:22Miltiden är gånger 5, sen var det rätt. Chinsen skall vara med "frånvända händer" och allt skall göras inom 24 timmar.
Kan vara lätt för endel svårt för andra de bästa ligger på minus tal.Jag var för långsam med att skriva
Miltiden är gånger 5, sen var det rätt. Chinsen skall vara med "frånvända händer" och allt skall göras inom 24 timmar.
Kan vara lätt för endel svårt för andra de bästa ligger på minus tal.
Jag var för långsam med att skriva
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 12:31Beep-testet kanske kan vara nåt?
Beep-testet kanske kan vara nåt?
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 12:47Bänkpress är ju en ganska fånig övning ur prestandasynpunkt eftersom stora bröstmuskler inte fyller nån större praktisk funktion annat än att impa (sig själv) med. Ska man mäta anändbar styrka vore väl t ex marklyft eller frivändning en bättre indikator?
Bänkpress är ju en ganska fånig övning ur prestandasynpunkt eftersom stora bröstmuskler inte fyller nån större praktisk funktion annat än att impa (sig själv) med. Ska man mäta anändbar styrka vore väl t ex marklyft eller frivändning en bättre indikator?
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 12:50Bänkpress tränar mer än bara bröst. Lägg till bland annat biceps, triceps och axlar.
Bänkpress tränar mer än bara bröst. Lägg till bland annat biceps, triceps och axlar.
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 13:01Bänkpress tränar inte biceps. Det tränar förutom bröst också triceps och främre delen av delta, inte mycket annat.
Poängen är snarast att ligga platt på marken och (relativt långsamt) lyfta något uppåt är inte en rörelse som människor i allmänhet eller
Bänkpress tränar inte biceps. Det tränar förutom bröst också triceps och främre delen av delta, inte mycket annat.
Poängen är snarast att ligga platt på marken och (relativt långsamt) lyfta något uppåt är inte en rörelse som människor i allmänhet eller
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 13:04Biceps används som en stabiliserande muskel. Så du menar i princip att armhävningar inte är bra heller i och med att det är i princip samma övning?
Biceps används som en stabiliserande muskel. Så du menar i princip att armhävningar inte är bra heller i och med att det är i princip samma övning?
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 13:13coopertest slår beep/yoyotest med hästlängder sen har det ju ingen styrka inblandad
coopertest slår beep/yoyotest med hästlängder sen har det ju ingen styrka inblandad