Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 13:30Armhävningar är en ganska annorlunda övning, även om också den mest tränar triceps och bröst. Armhävningar engagerar bålen på ett annat sätt. Det finns skillnad i mekanik (balans, rörelseomfång), i de flesta vanliga armhävningar blir det triceps uthålligh
Armhävningar är en ganska annorlunda övning, även om också den mest tränar triceps och bröst. Armhävningar engagerar bålen på ett annat sätt. Det finns skillnad i mekanik (balans, rörelseomfång), i de flesta vanliga armhävningar blir det triceps uthålligh
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 13:33Lite om beeptest: www.mimersbrunn.se/En_validitetsstudie_paa_beeptestet_avseende_maximal_aerob_kapacitet_foer_elitishockeyspelare_33149.htm
Lite om beeptest: http://www.mimersbrunn.se/En_validitetsstudie_paa_beeptestet_avseende_maximal_aerob_kapacitet_foer_elitishockeyspelare_33149.htm
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 13:55Frivändning är ju faktiskt en fantastisk övning IMHO...
Om man skulle spåna lite om vad som skulle kunna ingå i ett all round test:
-Coopertest alt beep test.
-Hur många reps frivändning kan man göra på 50% av sin kroppsvikt.
-Hur många benböj med sin eg
Frivändning är ju faktiskt en fantastisk övning IMHO...
Om man skulle spåna lite om vad som skulle kunna ingå i ett all round test:
-Coopertest alt beep test.
-Hur många reps frivändning kan man göra på 50% av sin kroppsvikt.
-Hur många benböj med sin eg
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 14:50Vi spånade förut på en tävling där man springer ett maraton o maxar i marklyft. Klarar man fler kilo i lyftet än man springer i minuter är man rejält allroundtränad, men med en lite för stor övervikt av styrka. Saknar också ett spänst/snabbhetsinslag, kan
Vi spånade förut på en tävling där man springer ett maraton o maxar i marklyft. Klarar man fler kilo i lyftet än man springer i minuter är man rejält allroundtränad, men med en lite för stor övervikt av styrka. Saknar också ett spänst/snabbhetsinslag, kan
Quote from Elias Engqvist on 15 May 2009, 15:16Triathlon kanske vore nåt?
Triathlon kanske vore nåt?
Quote from Funbeat user on 15 May 2009, 17:03Jag tackar för alla svar. Kanske framförallt Anders Nilsson och Tinky W. Vi får se vad det blir. Frivändningar och dylika övningar finner även jag vettigare i ett test än exempelvis bänkpress.
Tack
(lycka till imorgon de som ska springa i gbg)
Jag tackar för alla svar. Kanske framförallt Anders Nilsson och Tinky W. Vi får se vad det blir. Frivändningar och dylika övningar finner även jag vettigare i ett test än exempelvis bänkpress.
Tack
(lycka till imorgon de som ska springa i gbg)
Quote from Funbeat user on 18 May 2009, 22:05Måste vara JÄVLIGT bra tränad om man ligger på minus...Vad har man för värden då?
Måste vara JÄVLIGT bra tränad om man ligger på minus...Vad har man för värden då?
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 09:19Antar man är överjävligt duktig på chins?
Antar man är överjävligt duktig på chins?
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 09:31FM Atlet heter den om jag nu inte är ehlt ute och framför velociped.
Tror det finns ett inofficellt rekord satt av en svensk på utlandsmission som skall vara runt -28.
Ca 40 armhävningar, ca 35 på milen och ca 130 i bänk.
Formeln lyder:
Vilken poäng f
FM Atlet heter den om jag nu inte är ehlt ute och framför velociped.
Tror det finns ett inofficellt rekord satt av en svensk på utlandsmission som skall vara runt -28.
Ca 40 armhävningar, ca 35 på milen och ca 130 i bänk.
Formeln lyder:
Vilken poäng f
Quote from Funbeat user on 19 May 2009, 10:09Tjenare! Jag klarar 40 armhävningar men bara hälften av de där 130kg i bänk?! Får väl anta att denne person hade en betydligt tyngre överkropp än mig och att det gjorde att han, trots styrka nog för 130kg i bänk, inte klarade fler än 40st armhävningar.
J
Tjenare! Jag klarar 40 armhävningar men bara hälften av de där 130kg i bänk?! Får väl anta att denne person hade en betydligt tyngre överkropp än mig och att det gjorde att han, trots styrka nog för 130kg i bänk, inte klarade fler än 40st armhävningar.
J