Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAlu vs Carbon
You need to log in to create posts and topics.

I det läget hade det varit ännu mer intressant att få se Farbror blå försöka jaga ifatt PdB på sin carbonrejser 😉

Utfarten från Sjövägen på Enköpingsvägen i Solna är knepig, där har jag blivit stående med MC. En polares fråga till en polis gav svaret att har man stått 2-3 ljuscykler kan man köra mot rött om det är fritt och man iakttar nödvändig försiktighet

Bäst blå har en MC då 😉

Alu med carbon gaffel duger gott om man inte e proffs , & e prisvärt!! Vikt skillnaden e marginell & har knappast någon inverkan på motions nivå. Vill man få nere vikten på ekipaget så är det nog den som sitter på som får banta.

Jag håller med. Nästa ram kommer jag definitivt överväga en bra Alu i stället för
en bestah-chinah-qualityh CF ram...

synd att trådar så ofta spårar ur, mest synd för trådstartare som kanske vill ha svar på en fråga. Kan inte de som vill syssla med blaj-skämt göra det på fb? eller skapa en blaj-tråd? ibland blir man snudd på skraj att få 20 inlägg på 20 sekunder......

Vilken fråga har du inte fått svar på?

Tråden är ett år gammal, det är nog helt ok att tramsa på vid det här laget och ämnet har avhandlats sakligt tidigare i den.

Det här är inte någon självklarhet, men jag köpte min första fullcarbon förra året efter att kört på en hoj med alu/alu tidigare.

Jag kör mkt på ganska dåliga tjälskadade vägar med grov och sliten asfalt. Jag upplever kolfibercykeln betydligt skönare att

Jonas, mitt i prick! Det här är en gammal tråd men den som söker kommer att få ett bra svar. KOMFORT handlar det om för motionärer, inte vikt-hysteri eller material-skryt. För min opererade rygg är alu inte ett alternativ.