Quote from Berit Bengtson on 3 June 2012, 10:38Stämmer inte generellt.
Komfortskillnader mellan ramar beror på konstruktionen, inte materialet.
Idag finns det flera bra alu-ramar som har både lägre vikt, högre stabilitet och inte minst högre komfort jämfört med många dyra kolfiberramar.Men den som v
Stämmer inte generellt.
Komfortskillnader mellan ramar beror på konstruktionen, inte materialet.
Idag finns det flera bra alu-ramar som har både lägre vikt, högre stabilitet och inte minst högre komfort jämfört med många dyra kolfiberramar.
Men den som v
Quote from Funbeat user on 3 June 2012, 11:45Noen rider inte bare sin sykkel, men også sin kjepphest. Med vennlighet 🙂
Noen rider inte bare sin sykkel, men også sin kjepphest. Med vennlighet 🙂
Quote from Funbeat user on 3 June 2012, 12:13Håkan C: rätt det med, däck och lufttryck spelar stor roll
MEN vi kan prata komfort m a p geometri eller stötdämpning. Jag utgår från att man hittat en passande geometri, och valt en ram som inte är för tävlingsbruk, därför att de byggs primärt för att v
Håkan C: rätt det med, däck och lufttryck spelar stor roll
MEN vi kan prata komfort m a p geometri eller stötdämpning. Jag utgår från att man hittat en passande geometri, och valt en ram som inte är för tävlingsbruk, därför att de byggs primärt för att v
Quote from Berit Bengtson on 3 June 2012, 13:12Även ramar i kolfiber (om det är det du menar med carbon?) kan och går sönder.
Alu-delar kan flexa både mycket och länge innan de går sönder, om konstruktionen är gjord för det. Tex vingarna och flera andra delar av ett flygplan.
Det viktiga är allltså åt
Även ramar i kolfiber (om det är det du menar med carbon?) kan och går sönder.
Alu-delar kan flexa både mycket och länge innan de går sönder, om konstruktionen är gjord för det. Tex vingarna och flera andra delar av ett flygplan.
Det viktiga är allltså åt
Quote from Funbeat user on 3 June 2012, 15:40>Look, och jag tror även Trek, har tex en gummidämpad sadelinfästning i sina ISP-ramar för att öka komforten.
Trots att ramarna är av kolfiber.Nja, LOOK har ett system med att man kan välja olika sorts elastomer och därmed vibrationerna i underlivet. De
>Look, och jag tror även Trek, har tex en gummidämpad sadelinfästning i sina ISP-ramar för att öka komforten.
Trots att ramarna är av kolfiber.
Nja, LOOK har ett system med att man kan välja olika sorts elastomer och därmed vibrationerna i underlivet. De