Quote from Elias Engqvist on 17 September 2009, 22:36Jag tror nog att det finns mer prisvärda hjul än Zipp - man betalar en hel del för namnet där!
Jag tror nog att det finns mer prisvärda hjul än Zipp - man betalar en hel del för namnet där!
Quote from Funbeat user on 17 September 2009, 22:38Jag är ingen expert men har ett par A:XUS som funkar bra....
Jag är ingen expert men har ett par A:XUS som funkar bra....
Quote from ellen olsson on 17 September 2009, 23:48Bambu. 😀
Bambu. 😀
Quote from Funbeat user on 18 September 2009, 03:49Kolla Ebay är ett hett tips! Där går det att göra fina fynd till mycket bättre priser än här hemma!
Kolla bara så att säljaren vill skeppa grejorna till Sverige först.
Kolla Ebay är ett hett tips! Där går det att göra fina fynd till mycket bättre priser än här hemma!
Kolla bara så att säljaren vill skeppa grejorna till Sverige först.
Quote from Funbeat user on 18 September 2009, 07:55Grym cykel för runt 20:
http://www.flinta-adventure.se/product_info.php?cPath=68&products_id=319&osCsid=40f51db1be1fdadadda826998b7f2d36
Grym cykel för runt 20:
http://www.flinta-adventure.se/product_info.php?cPath=68&products_id=319&osCsid=40f51db1be1fdadadda826998b7f2d36
Quote from Funbeat user on 18 September 2009, 08:16Vad innebär högprofilshjul? Är det fälgar med större dimension, eller är det högre däck?
Kan nån säga hur mycket det gjort för dom att gå ifrån racer till tempo. T.ex favoritrundan fick 3km/h högre snittfart eller 80km gick 20sekunder snabbare med tempo.
Vad innebär högprofilshjul? Är det fälgar med större dimension, eller är det högre däck?
Kan nån säga hur mycket det gjort för dom att gå ifrån racer till tempo. T.ex favoritrundan fick 3km/h högre snittfart eller 80km gick 20sekunder snabbare med tempo.
Quote from Funbeat user on 18 September 2009, 08:32Det är högre profil på fälgen, vilket ger kortare ekrar vilket är en del som ger mindre luftmotstånd. Profilen på fälgen är även utformad för att ge mindre motstånd. ZIPP t ex har dimples som på lfbollar, både på fälg o däck.
Har satt tempostyre på min v
Det är högre profil på fälgen, vilket ger kortare ekrar vilket är en del som ger mindre luftmotstånd. Profilen på fälgen är även utformad för att ge mindre motstånd. ZIPP t ex har dimples som på lfbollar, både på fälg o däck.
Har satt tempostyre på min v
Quote from Funbeat user on 18 September 2009, 09:02Om det är alu-ram eller kolfiber-ram spelar nog mycket mindre roll än om det är bra hjul jämfört med lite mindre bra.
En beg tempohoj med aluram + ett par högprofilhjul kan du nog få för 20 papp
Om det är alu-ram eller kolfiber-ram spelar nog mycket mindre roll än om det är bra hjul jämfört med lite mindre bra.
En beg tempohoj med aluram + ett par högprofilhjul kan du nog få för 20 papp
Quote from Funbeat user on 18 September 2009, 09:59hehe, jag hade själv gissat tvärtom, speciellt eftersom att det är Kalmar som hägrar. Banprofilen är ju helplatt så då borde ju cykelns vikt inte spela speciellt stor roll, däremot luftmotståndet.
Vad gäller tidsvinster för hjul och aerobars så vet jag in
hehe, jag hade själv gissat tvärtom, speciellt eftersom att det är Kalmar som hägrar. Banprofilen är ju helplatt så då borde ju cykelns vikt inte spela speciellt stor roll, däremot luftmotståndet.
Vad gäller tidsvinster för hjul och aerobars så vet jag in
Quote from Funbeat user on 18 September 2009, 10:07sorry Anders, jag läser som en kratta. Håller med dig...
sorry Anders, jag läser som en kratta. Håller med dig...