Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonAluminium VS kolfiber?
You need to log in to create posts and topics.

Jag lekte vetenskap och testade. Minst 1km/h skulle jag säga, antagligen 2.

http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=4430661

det gör lätt 2km/h med tempobågar på en linjehoj. störst effekt får det absolut i motvind. Att köpa högprofil är även det en vinst men bågarna är nummer ett.

Sen är det som det stod tidigare. På ett platt lopp är inte cykelns vikt lika viktig. Det är nä

Det är en sak att ha aerobars och yttligare en att unyttja dem rätt.

Simon, vad menar du med:

"vad man ska ha för hjul är helt beroende på vad man ska köra och vad man har för budget. Skulle jag köpa endast ett par hjul så hade jag inte köpt ett par högprofil. För då är det kolhjul som gäller för att hålla vikten nede. Is

Vill varna för det psykiskt och estetiskt påfrestande momentet att byta tillbaka till fulhjulen... det är hemskt.

Att spara 1 kg i ramvikt när man sen stoppar på sig 2 litersflasor med vatten/dricka känns inte lika smart som att för samma pengar köpa lite "halare" hjul ...

Ahh, det är bättre när +90 kg sitter ovanpå och jagar några gram hit eller dit på hojen.

Jag tänkte jaga den framför nästa gång jag tävlar

David, till din +90 kan jag rekommendera lavemang, tappar säkert 1,2 kilo för en billig penning. Man blir även nåt halare om man tar den i motvind.

Nu ligger inte jag på det dödsvikttonnaget, utan många andra som verkar viktfixerade på deras cyklar.