Quote from Guest on 6 July 2011, 09:50Kan man ta en halv alvedon när man sprungit 30 km av 42,195?
Vad kan hända..mer än att man tar sig lättare i mål eller är det bara öl man kan ta? Jag hade tänkt prova men blev bryskt avrådd av en sjuksköterska som själv är löpare men denne kunde inte förk
Kan man ta en halv alvedon när man sprungit 30 km av 42,195?
Vad kan hända..mer än att man tar sig lättare i mål eller är det bara öl man kan ta? Jag hade tänkt prova men blev bryskt avrådd av en sjuksköterska som själv är löpare men denne kunde inte förk
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 10:00Doping? Varför vill du ta medicin under en löptävling?
Doping? Varför vill du ta medicin under en löptävling?
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 10:01Själv undviker jag droger överlag. Och jag har läst att ibuprofen kan skada ens hälsa allvarligt tillsammans med fysisk aktivitet. Men alvedon? Lyssna på din hälsorådgivare.
Det som jag är mest tveksam över är orsaken till användandet. Om det är för att
Själv undviker jag droger överlag. Och jag har läst att ibuprofen kan skada ens hälsa allvarligt tillsammans med fysisk aktivitet. Men alvedon? Lyssna på din hälsorådgivare.
Det som jag är mest tveksam över är orsaken till användandet. Om det är för att
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 10:02Om du har så ont efter 30 km att du vill ta smärtstillande så skulle jag försöka att träna mer riktigt långa långpass innan maran istället!
Om du har så ont efter 30 km att du vill ta smärtstillande så skulle jag försöka att träna mer riktigt långa långpass innan maran istället!
Quote from Elias Engqvist on 6 July 2011, 10:03Håller fullkomligt med.
Alternativ: 1) Träna mer. 2) Spring långsammare så du inte får ont. 3) Spring inte marathon.
Håller fullkomligt med.
Alternativ: 1) Träna mer. 2) Spring långsammare så du inte får ont. 3) Spring inte marathon.
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 10:37Har för mig att Alvedon i stora doser kan ha negativ effekt på levern, så om kroppen redan är maximalt ansträngd efter 30km ,varför då ta ett läkemedel som ytterligare anstränger tex levern? Samma sak med alkohol. Ta en öl ett par timmar efter loppet i så
Har för mig att Alvedon i stora doser kan ha negativ effekt på levern, så om kroppen redan är maximalt ansträngd efter 30km ,varför då ta ett läkemedel som ytterligare anstränger tex levern? Samma sak med alkohol. Ta en öl ett par timmar efter loppet i så
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 12:17För att smärtan finns där av en anledning och hindrar dig ifrån att ha sönder dig själv på riktigt?
För att smärtan finns där av en anledning och hindrar dig ifrån att ha sönder dig själv på riktigt?
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 12:26En halv alvedon (250mg) är en fjärdedel av den normala vuxendosen (1g) och har med största sannolikhet ingen som helst inverkan på något, varken smärta, prestation, hälsa eller annat hos en vuxen person. Oavsett när den tas. Om man inte, vilket är ovanlig
En halv alvedon (250mg) är en fjärdedel av den normala vuxendosen (1g) och har med största sannolikhet ingen som helst inverkan på något, varken smärta, prestation, hälsa eller annat hos en vuxen person. Oavsett när den tas. Om man inte, vilket är ovanlig
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 15:34Frågan är väl varför du vill ta en halv alvedon?
Är det pga krämpor eller pga något annat?
Frågan är väl varför du vill ta en halv alvedon?
Är det pga krämpor eller pga något annat?
Quote from Funbeat user on 6 July 2011, 19:20Jag vet tyvärr inte var så jag kan tyvärr inte länka, men för ett tag sedan läste jag en artikel angående smärtstillande under träning. Slutsumman av det hela var att det inte var så bra för kroppen, men det var även att vissa av de som tränade ansåg att
Jag vet tyvärr inte var så jag kan tyvärr inte länka, men för ett tag sedan läste jag en artikel angående smärtstillande under träning. Slutsumman av det hela var att det inte var så bra för kroppen, men det var även att vissa av de som tränade ansåg att