Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAlvedon på 3:dje milen?
You need to log in to create posts and topics.

Erica; kanske den här? http://oldwww.gih.se/upload/Forskning/Fysiologi/Björn%20Ekbloms%20grupp/multisport/OUT904s56-59%20Mediciner%20vinner%20inga%20tävlingar.pdf

Artikel i tidskriften Outside, Nr 4 - 2009 "Mediciner vinner inga tävlingar".

Väldigt mycket anti mot värktabletter men alkohol som faktiskt är en drog tycks vara accepterat här på funbeat.

Fast det är få som träna på fyllan.

Vem i tråden tycker alkohol under tävling är OK?

Om man har så ont att man behöver smärtstillande bör man avbryta loppet omgående. Det är troligen inte farligt att springa med paracetamol i kroppen men det döljer smärta som är en signal från kroppen att det är något som håller på att gå sönder. Om något

Fast man kan ha smärta som inte har med löpningen att göra också (vet att det inte låter så i detta fallet :-)). Som nu när jag haft tandvärk till och från i 2 månader har jag vid en del tillfällen tränat med smärtstillande i kroppen.
Var OK att träna en

Det är knappast spriteffekten man är ute efter när man dricker lättöl vid tävling. Det är för att det lugna magen, rensa paletten och ger energi. Jag tror verkligen inte att det är något att vinna med att springa på fyllan.

Alltså, smärtstillande, i rekommenderade doser, under fysisk aktivitet är som sådant inte så fantastiskt skadligt för kroppen i de flesta fall (undantag finns alltid). Problemet är väl om man tar det mot muskuloskelettal värk och smärta som utlöses av, el

Om nu smärtan är det stora problemet och man inte vill minska den med mer träning så tror jag att man får en större effekt av att lära sig uthärda smärtan än att försöka dölja den med kemikalier.

Om man överväger att ta medicin i en tävling är man ute och cyklar. Kroppen har ett sätt att hantera problem som dyker upp och varnar om det inte känns bra. Att ignorera, eller ta bort,de signalerna kan vara farligt.

Nu säger inte jag att en Alvedon är h