Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAlvedon på 3:dje milen?
You need to log in to create posts and topics.

Totte, ligger alvedon och voltaren med på WADAs dopinglista?

Kanske det bara är en inslängd fackla eftersom grodan inte besvarar frågorna?

Annars håller jag med Carin. Får man ont av något som inte har med löpningen att göra kanske det kan vara befogat.

Det är substanser och inte varumärken-produkter som finns på listan.

http://www.rf.se/ImageVault/Images/id_17619/scope_0/ImageVaultHandler.aspx

Hittar varken paracetamol (alvedon) eller diklofenak (voltaren).

Beror kanske lite på om det är en principdiskussion eller en medicinsk diskussion..?

EDIT: inte listan, alltså :

Det kan väl vara både och?
Även om frågan gällde Alvedon eller inte 3:e milen.

Totteman sen när blev en vanlig värktablett doping? Om det är doping så har jag varit dopad mer eller mindre varje tävling jag har gjort.

Jag har ingen aning om det är bra eller inte att göra så, men har själv gjort liknande saker rätt ofta. Slängt i mig

@cloud: Visst kan det vara både och. Men de diskussionerna ger lite olika svar åtminstone för mig...
Svaret på topic är: Det är inte bara ofarligt, det är också helt meningslöst.

Svaret på den ursprungliga frågan är Nej !

Om man vill ha ”Alvedon på 3:dje milen?” (enligt namnet på tråden), så hjälper det inte att ta en halv Alvedon när man har sprungit 30km (inledande fråga i tråden).
Den enkla anledningen är att vid 30 km är de

Om Alvedon finns på WADAs lista över dopingklassade läkemedel kan jag inte uttala mig om...och visst ställde jag en fråga om det var doping...sportsligt sett?

Jag menar bara att man inte ska behöva peta i sig värktabletter för att klara av en distans.

T

Att använda smärtstillande för att träna bevisar tyvärr andra brister också.

När lagidrottarna har "kakburkar" med mediciner som de kan snaska i sig så har de verkligen bevisat sin begåvning.