Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 23:05Helt rätt med foten, man strävar efter att hålla "tårna uppåt", något som min tränare ropat till mig minst tusen gånger. Aktiv fotisättning innebär också att man precis när man träffar marken trycker till med fotleden så att man "skjuts" iväg. Detta är do
Helt rätt med foten, man strävar efter att hålla "tårna uppåt", något som min tränare ropat till mig minst tusen gånger. Aktiv fotisättning innebär också att man precis när man träffar marken trycker till med fotleden så att man "skjuts" iväg. Detta är do
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 23:59Jag tycker att man ser denna "sittande" stil rätt ofta hos löpare som tar för långa steg, men jag vet inte om det egentligen har med steglängden att göra.
Ett problem är att många tror att man måste "luta sig framåt" för att kunna hålla fart, eller har s
Jag tycker att man ser denna "sittande" stil rätt ofta hos löpare som tar för långa steg, men jag vet inte om det egentligen har med steglängden att göra.
Ett problem är att många tror att man måste "luta sig framåt" för att kunna hålla fart, eller har s
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 08:40Jag kollade min stegfrekvens på de tre sekvenserna, vilket visade sig vara 206, 232 respektive 225. Lite högre än vad jag brukar ha, men även "långsamma" första sekvensen (3:40-tempo) går fortare än mitt vanliga joggingtempo. Sprintsekvensen i mitten får
Jag kollade min stegfrekvens på de tre sekvenserna, vilket visade sig vara 206, 232 respektive 225. Lite högre än vad jag brukar ha, men även "långsamma" första sekvensen (3:40-tempo) går fortare än mitt vanliga joggingtempo. Sprintsekvensen i mitten får