Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAndhämtning
You need to log in to create posts and topics.

12

Björn: Begränsningen; om man inte lyckas dra på sig mjölksyra; heter antingen dålig kondis (eller för all del, den behöver inte vara dålig, bara det är benen är starkare än konditionen) eller typ astma.

Det finns ju alltid en begränsande faktor när man

Jag kan bara berätta om mina andningsproblem. Dom slår till beroende på vad jag har ätit och hur jag har haft det med min mage under dagen, alltså kan jag ibland köra långa pass och inte bli direkt andfådd och ibland inte göra ngt alls utan att bli andfåd

Själv har jag nog "bara" dålig kondition, det är luften som tar slut mest. Ibland kan det vara blodet också, fast det har tackolov inte hänt på länge, att det svartnar för ögonen och man tror man ska svimma ... tror att mina ben är väldigt starka av allt

Jag tror Mela svarade ganska bra. Min gissning är alltså att musklerna aldrig fick tillräckligt med syre för att kunna producera nån mjölksyra. De blev bara långsamt tyngre och tyngre och till slut lutade de helt enkelt röra på sig. Andningen var då maxim

Var rädd om dig Ling Ling!

Oj?
Jag försöker - jag har t ex slutat träna med 38-39 graders feber ...

Ett steg i rätt riktning 😉 fortsätt med det bara!

Men förresten, visst är det skillnad på feber och feber? Man tålde mer när man var yngre, och ungar kan kuta runt och busa hur som helst och så känner man du är ju lite varm, vips, ungen har 39 grader! Nästan iaf ... Själv är man däckad då, känner sig rik

12