Quote from Funbeat user on 5 April 2012, 23:01Klarar man bara av 25 m med 3-takt men vill kunna länge, i alla fall 50 m, så är det bra att träna på att köra 5 och 7-takt de första 25, vända och köra den sista 25:an i 3-takt så långt man pallar. Sedan en 50:a och försöka hela i 3-takt.
Tänk själv, hu
Klarar man bara av 25 m med 3-takt men vill kunna länge, i alla fall 50 m, så är det bra att träna på att köra 5 och 7-takt de första 25, vända och köra den sista 25:an i 3-takt så långt man pallar. Sedan en 50:a och försöka hela i 3-takt.
Tänk själv, hu
Quote from Funbeat user on 6 April 2012, 11:58Det känns iaf som luften tar slut när jag andas på 3 😉 Klarar inte mer än typ 10m utan att andas. Men det kan ju mkt vara en psykologisk grej också.
Det känns iaf som luften tar slut när jag andas på 3 😉 Klarar inte mer än typ 10m utan att andas. Men det kan ju mkt vara en psykologisk grej också.
Quote from Funbeat user on 4 May 2012, 22:29Ni som har problem med andningen.
Andas ni verkligen ut under vattnet hela tiden?
Många tror nämligen att de gör det men låt en kompis kolla ifall ni gör det eller inte.
Detta är viktigt för att man ska hinnan tömma lungorna innan man andas in igen.
Viss
Ni som har problem med andningen.
Andas ni verkligen ut under vattnet hela tiden?
Många tror nämligen att de gör det men låt en kompis kolla ifall ni gör det eller inte.
Detta är viktigt för att man ska hinnan tömma lungorna innan man andas in igen.
Viss
Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 12:51Jag andas ut hela tiden under vattnet. Som jag förstått det så ska man andas ut naturligt och inte försöka "pressa" ut all luft? Jag orkar ändå inte mer än 25-max 50m om jag andas tretakt. Efter 25m känns det väldigt obehagligt och kroppen skriker efter l
Jag andas ut hela tiden under vattnet. Som jag förstått det så ska man andas ut naturligt och inte försöka "pressa" ut all luft? Jag orkar ändå inte mer än 25-max 50m om jag andas tretakt. Efter 25m känns det väldigt obehagligt och kroppen skriker efter l
Quote from Funbeat user on 6 May 2012, 10:55Iceman låter ju som du har stora problem med tekniken kan du kan skicka upp en film snutt på hur du simmar så kan jag se vad som är knas.
Antar att det är Crawl vi pratar om då kan du prova att simma med en Dolme.
Dolmen gör att du bara simmar med armarn
Iceman låter ju som du har stora problem med tekniken kan du kan skicka upp en film snutt på hur du simmar så kan jag se vad som är knas.
Antar att det är Crawl vi pratar om då kan du prova att simma med en Dolme.
Dolmen gör att du bara simmar med armarn
Quote from Funbeat user on 6 May 2012, 11:52Jag kan be min tränare filma mig vid något tillfälle. Dock ser det enligt honom tekniskt sett bra ut när jag simmar. (#)
Jag kan be min tränare filma mig vid något tillfälle. Dock ser det enligt honom tekniskt sett bra ut när jag simmar. (#)
Quote from Funbeat user on 10 May 2012, 08:39Jag tycker visst att man skall pressa ut luften. I vanliga fall sköter sig ju utandningen helt själv, men under vattnet måste man andas ut mot betydligt högre tryck, vilket brukar betyda att man får trycka på lite medvetet med bukmusklerna för att hinna t
Jag tycker visst att man skall pressa ut luften. I vanliga fall sköter sig ju utandningen helt själv, men under vattnet måste man andas ut mot betydligt högre tryck, vilket brukar betyda att man får trycka på lite medvetet med bukmusklerna för att hinna t
Quote from Funbeat user on 28 May 2012, 16:10Spännande läsning. Andning bör fungera så att det är inandningen går av sig själv. Koncentrera er på utandningen under vattnet, vrid upp huvudet, luften strömmar in av sig själv. Testa - blås ut, töm, gör inget för att andas in, luften rusar in av sig sjä
Spännande läsning. Andning bör fungera så att det är inandningen går av sig själv. Koncentrera er på utandningen under vattnet, vrid upp huvudet, luften strömmar in av sig själv. Testa - blås ut, töm, gör inget för att andas in, luften rusar in av sig sjä
Quote from Funbeat user on 28 May 2012, 17:01Det svåra tycker jag är att få till en avslappnad andning, känns väldigt onaturligt och konstigt att andas in snabbt och ut långsamt (vilket man ju måste göra när man simmar). Om jag andas så när jag cyklar eller joggar så storknar jag och presterar inte
Det svåra tycker jag är att få till en avslappnad andning, känns väldigt onaturligt och konstigt att andas in snabbt och ut långsamt (vilket man ju måste göra när man simmar). Om jag andas så när jag cyklar eller joggar så storknar jag och presterar inte
Quote from Funbeat user on 29 May 2012, 08:23Ice Man, så här gör jag och det kanske funkar för dig (om du kan andas åt båda sidorna)
Ibland andas jag två-takt åt något av hållen, men för att byta sida (för att andas två-takt åt andra hållet) så tar jag inte en tre-takt imellan utan jag andas tex åt
Ice Man, så här gör jag och det kanske funkar för dig (om du kan andas åt båda sidorna)
Ibland andas jag två-takt åt något av hållen, men för att byta sida (för att andas två-takt åt andra hållet) så tar jag inte en tre-takt imellan utan jag andas tex åt