Quote from Funbeat user on 29 May 2012, 09:09Ett annat tips som gör att man blir tryggare och lugnare och verkligen kan träna andningar är att simma med dolme. Då flyter du bra, kommer inte att drunkna, brukar köra en 50 3-takts, nästa 50 4-takts med, nästa 50 5-taktsandning. Tävlingssimmare kör nog
Ett annat tips som gör att man blir tryggare och lugnare och verkligen kan träna andningar är att simma med dolme. Då flyter du bra, kommer inte att drunkna, brukar köra en 50 3-takts, nästa 50 4-takts med, nästa 50 5-taktsandning. Tävlingssimmare kör nog
Quote from Funbeat user on 29 May 2012, 09:15En sak till, vad som går fort eller inte verkar vara individuellt. Italienske sprintersimmaren Mandini (ursäkta stavningen) simmar 2-taktsandning på 50 fr och vunnit EM på det, medan Tessan, min dotter med för den delen, andas endast en gång på 50 fr.
En sak till, vad som går fort eller inte verkar vara individuellt. Italienske sprintersimmaren Mandini (ursäkta stavningen) simmar 2-taktsandning på 50 fr och vunnit EM på det, medan Tessan, min dotter med för den delen, andas endast en gång på 50 fr.
Quote from Funbeat user on 29 May 2012, 09:31Jag har kommit lite längre i min simning nu och vi kör längder med dolme på min simträning. Det är en väldigt avslappnad känsla för mig. Jag kan förstår varför en del blir "beroende" av dolmen. Det går så lätt att 5-takt är det mest naturliga för mig när
Jag har kommit lite längre i min simning nu och vi kör längder med dolme på min simträning. Det är en väldigt avslappnad känsla för mig. Jag kan förstår varför en del blir "beroende" av dolmen. Det går så lätt att 5-takt är det mest naturliga för mig när
Quote from Funbeat user on 29 May 2012, 12:27Jag brukar köra ett par hundringar med dolme då och då. Och precis som med fenor, våtdräkt och andra hjälpmedel som ökar flytförmågan så visst, det går bättre medan man använder dem, men när man tar bort hjälpmedlet så är jag tillbaks på ruta ett igen. Fö
Jag brukar köra ett par hundringar med dolme då och då. Och precis som med fenor, våtdräkt och andra hjälpmedel som ökar flytförmågan så visst, det går bättre medan man använder dem, men när man tar bort hjälpmedlet så är jag tillbaks på ruta ett igen. Fö
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 13:34Jag testade en sak häromsistens när jag var och simmade, nämligen att låtsas att jag simmade med dolme, dvs bara använda armarna och inte benen och försöka hitta ett vattenläge som gjorde att benen höll sig nära ytan trots att jag inte sparkade. Det var s
Jag testade en sak häromsistens när jag var och simmade, nämligen att låtsas att jag simmade med dolme, dvs bara använda armarna och inte benen och försöka hitta ett vattenläge som gjorde att benen höll sig nära ytan trots att jag inte sparkade. Det var s
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 15:50Klokt Mikaela, där har du nog nyckeln. Det är bara att öva på, jäkta inte, det kommer. Bli trygg i vattnet.
Klokt Mikaela, där har du nog nyckeln. Det är bara att öva på, jäkta inte, det kommer. Bli trygg i vattnet.
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 16:38För mig är det en känsla av att jag, trots regelbunden träning, ändå inte känner mig 100% trygg med huvudet under vattnet. Jag känner mig tryggare än tidigare, men inte helt 100. Jag tror att om man som jag haft negativa erfarenheter av simträning och vat
För mig är det en känsla av att jag, trots regelbunden träning, ändå inte känner mig 100% trygg med huvudet under vattnet. Jag känner mig tryggare än tidigare, men inte helt 100. Jag tror att om man som jag haft negativa erfarenheter av simträning och vat
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 17:02Du har säkert en poäng där Ice Man, jag känner nu att jag är helt trygg i vattnet (iaf i träningsbassängen där det är max 1,50 djupt) och det hjälper verkligen!
Du har säkert en poäng där Ice Man, jag känner nu att jag är helt trygg i vattnet (iaf i träningsbassängen där det är max 1,50 djupt) och det hjälper verkligen!
Quote from Funbeat user on 30 May 2012, 22:21Ge inte upp Iceman. Är över 40, började lära mej fler simsätt efter 30, tack vare att våra barn började tävlingssimma. Äldsta är 18 år, hon och hennes kompisar har hjälpt mej med tekniken. Hennes lillasyter lärde mej dyka stående när hon var 5 år. Hon är
Ge inte upp Iceman. Är över 40, började lära mej fler simsätt efter 30, tack vare att våra barn började tävlingssimma. Äldsta är 18 år, hon och hennes kompisar har hjälpt mej med tekniken. Hennes lillasyter lärde mej dyka stående när hon var 5 år. Hon är