Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 12:47Hans,
Visst har du rätt. Men jag har försökt marknadsföra TEC gentemot allmänhet och löpare i tre år.Gentemot löparna betonar vi att TEC är ett krävande lopp men inte omöjligt. Alla som är ordentligt tränade kan genomföra det relativt smärtfritt. Vi ha
Hans,
Visst har du rätt. Men jag har försökt marknadsföra TEC gentemot allmänhet och löpare i tre år.
Gentemot löparna betonar vi att TEC är ett krävande lopp men inte omöjligt. Alla som är ordentligt tränade kan genomföra det relativt smärtfritt. Vi ha
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 14:36Patrick:
Inte meningen att spy galla från min sida. Trist att medierna är som de är. Kanske skulle man få upp intresset om damerna tvingades bära kjol.
Patrick:
Inte meningen att spy galla från min sida. Trist att medierna är som de är. Kanske skulle man få upp intresset om damerna tvingades bära kjol.
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 15:29Var lite rädd att lyssna.
Det var en ödmjuk Andreas.
Kanonbra.Lite från sidan. Nog har ett antal ultradeltagare efter lopp pratat på ett supernegativt sätt och man har undrat om de är på väg att dö.
Så går det 10 minuter eller så och så kommer de fra
Var lite rädd att lyssna.
Det var en ödmjuk Andreas.
Kanonbra.
Lite från sidan. Nog har ett antal ultradeltagare efter lopp pratat på ett supernegativt sätt och man har undrat om de är på väg att dö.
Så går det 10 minuter eller så och så kommer de fra
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 18:05Jag sprang ett långpass ihop med en väldigt rutinerad långdistanslöpare en gång som sa "det är precis lika jobbigt och en precis lika stor bedrift att springa 1 mil som ett ultralopp". Är du inte lika trött oavsett vilket lopp du sprungit har du gjort ett
Jag sprang ett långpass ihop med en väldigt rutinerad långdistanslöpare en gång som sa "det är precis lika jobbigt och en precis lika stor bedrift att springa 1 mil som ett ultralopp". Är du inte lika trött oavsett vilket lopp du sprungit har du gjort ett
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 18:34Visst är det så! Alla löpare strävar ju efter perfektion inom sin distans. Ultraträning kräver mycket tid, men träningen är mer skonsam och belastar inte kroppen på samma sätt som träning för kortare distanser. Det betyder att man kan hålla på med ultra l
Visst är det så! Alla löpare strävar ju efter perfektion inom sin distans. Ultraträning kräver mycket tid, men träningen är mer skonsam och belastar inte kroppen på samma sätt som träning för kortare distanser. Det betyder att man kan hålla på med ultra l
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 19:54Det är konstigt att många tycker att man ska hålla treminutersfart även på distanser som t ex 100 km för att det ska anses som "bra". Allt annat kallas att "flumlalla".
"Fyraminutersfart? Det kan ju vilken halvhyfsad motionär som helst hålla!", brukar k
Det är konstigt att många tycker att man ska hålla treminutersfart även på distanser som t ex 100 km för att det ska anses som "bra". Allt annat kallas att "flumlalla".
"Fyraminutersfart? Det kan ju vilken halvhyfsad motionär som helst hålla!", brukar k
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 22:35De som säger sådana där saker är varken seriösa eller intresserade i vilket fall. Styr bara undan och låt dem vara.
De som säger sådana där saker är varken seriösa eller intresserade i vilket fall. Styr bara undan och låt dem vara.
Quote from Funbeat user on 24 April 2011, 23:50För att ta vid där Hans och Patricks meningsutbyte slutade:
Varför borde (sport-)medierna ägna mer uppmärksamhet åt ultralöpning?(Eller missförstod jag den slutsats ni landade i?)
För att ta vid där Hans och Patricks meningsutbyte slutade:
Varför borde (sport-)medierna ägna mer uppmärksamhet åt ultralöpning?
(Eller missförstod jag den slutsats ni landade i?)
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 07:36Min personliga ståndpunkt:
1. Anser att det är bättre att förflytta sig längre än fort.
2. Så är jag bakåtsträvare också. Det var en gång för länge, länge sedan då människan rörde sig långsamt och länge.
3. Ultralopp blir gärna sociala tillställningar. V
Min personliga ståndpunkt:
1. Anser att det är bättre att förflytta sig längre än fort.
2. Så är jag bakåtsträvare också. Det var en gång för länge, länge sedan då människan rörde sig långsamt och länge.
3. Ultralopp blir gärna sociala tillställningar. V
Quote from Funbeat user on 25 April 2011, 11:16K-G, ansåg du att det var bättre att förflytta sig långt snarare än fort även i dina krafts dagar när du sprang medeldistans? Det är säkert bättre för dig NU, men det är inte samma sak som att det är bättre i någon allmängiltig mening.
K-G, ansåg du att det var bättre att förflytta sig långt snarare än fort även i dina krafts dagar när du sprang medeldistans? Det är säkert bättre för dig NU, men det är inte samma sak som att det är bättre i någon allmängiltig mening.