Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 20:24Synd att så få kan köra enligt reglerna i en rondell.
Synd att så få kan köra enligt reglerna i en rondell.
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 20:32De kanske kommer från Mjölby ... Linköping är troligen landets rondelltätaste stad. Det går inte att ta körkort här utan att köra rondell. Elaka tungor sa att somliga tog körkort i Mjölby, för där fanns inga, så då slapp man lära sig det ... Vet inte ens
De kanske kommer från Mjölby ... Linköping är troligen landets rondelltätaste stad. Det går inte att ta körkort här utan att köra rondell. Elaka tungor sa att somliga tog körkort i Mjölby, för där fanns inga, så då slapp man lära sig det ... Vet inte ens
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 20:46"Andra länder gör det galant." Well. Det är nog en definitionsfråga.
Men som jag har sagt förut. Jag tror mer på det om det gäller även andra trafikslag, inte bara cykel.
"Andra länder gör det galant." Well. Det är nog en definitionsfråga.
Men som jag har sagt förut. Jag tror mer på det om det gäller även andra trafikslag, inte bara cykel.
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 20:50Nej, nej. Jag hade inte velat se bara cykel. Det är enklare om alla har samma regler.
Ute och cykla? Jag cyklade just mellan Lindome och Oslo. Jag känner mig inte träffad.
Nej, nej. Jag hade inte velat se bara cykel. Det är enklare om alla har samma regler.
Ute och cykla? Jag cyklade just mellan Lindome och Oslo. Jag känner mig inte träffad.
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 22:11När jag bodde i USA skillde det ifrån delstat till delstat, men de har tydligen harmoniserat reglerna sedan 92. Förutom New York city där regeln inte gäller.
Dessutom får man svänga vänster mot rött från enkelriktad gata till annan enkelriktad gata (dvs
När jag bodde i USA skillde det ifrån delstat till delstat, men de har tydligen harmoniserat reglerna sedan 92. Förutom New York city där regeln inte gäller.
Dessutom får man svänga vänster mot rött från enkelriktad gata till annan enkelriktad gata (dvs