Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 13:46Ja, har du inte sett Mr. Bean?
Ja, har du inte sett Mr. Bean?
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 15:07Bruse det verkar som du tror/tycker att en bilfri innerstad är målet? Men det är väl inte så troligt, i varje fall på kort sikt (10 år)..
Håller med dig om att problemet i grunden är att vi, (Europa), inte har städer planerade för bilismen. USA/Canada har
Bruse det verkar som du tror/tycker att en bilfri innerstad är målet? Men det är väl inte så troligt, i varje fall på kort sikt (10 år)..
Håller med dig om att problemet i grunden är att vi, (Europa), inte har städer planerade för bilismen. USA/Canada har
Quote from ellen olsson on 15 June 2011, 15:08Det finns väl flera bra exempel i t.ex. Holland?
Det finns väl flera bra exempel i t.ex. Holland?
Quote from ellen olsson on 15 June 2011, 15:11Snabbgoogling
http://www.livablestreets.info/event/streettalk/bicycle-planning-netherlands
Snabbgoogling
http://www.livablestreets.info/event/streettalk/bicycle-planning-netherlands
Quote from Rasmus Olsson on 15 June 2011, 15:11Tja, jag vill ha en stad för människor, inte bilar. Och det är vad politikerna vill ha, en promenadstad, inte en motorväg.
Tja, jag vill ha en stad för människor, inte bilar. Och det är vad politikerna vill ha, en promenadstad, inte en motorväg.
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 15:20Är det någon som på fullt allvar tror att man kommer att respektera stopplikt när man får svänga åt höger?
Är det någon som på fullt allvar tror att man kommer att respektera stopplikt när man får svänga åt höger?
Quote from ellen olsson on 15 June 2011, 15:34Om polisen kör några driver efter ändringen så lär det inte bli sämre än idag iallafall. Idag är det många som - oavsett trafikslag - ser stopplikt som ungefär samma sak som väjningsplikt...
Om polisen kör några driver efter ändringen så lär det inte bli sämre än idag iallafall. Idag är det många som - oavsett trafikslag - ser stopplikt som ungefär samma sak som väjningsplikt...
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 15:56Att köra mot rött kan kosta körkortet i USA. Det tenderar att dämpa frestelsen. Fast det låter som du inte skulle göra det.
Att köra mot rött kan kosta körkortet i USA. Det tenderar att dämpa frestelsen. Fast det låter som du inte skulle göra det.
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 18:53Jag är dålig på att respektera stopplikt på cykel om trafiksituationen tillåter det (god sikt och bara jag i närheten). I bilen bryter jag aldrig medvetet trafikreglerna.
Jag är dålig på att respektera stopplikt på cykel om trafiksituationen tillåter det (god sikt och bara jag i närheten). I bilen bryter jag aldrig medvetet trafikreglerna.
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 19:19Jaha, då vet vi vems fel det är om dom är sura 😀
Jaha, då vet vi vems fel det är om dom är sura 😀