Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 09:17Ja, högerregeln gäller nog storstäderna. Den har inte kommit till Göteborg ännu.
Ja, högerregeln gäller nog storstäderna. Den har inte kommit till Göteborg ännu.
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 09:18---
Det andra jag har emot det är att det ytterligare undergräver högerregeln som redan idag alltför få kan.
---Men jag ser fortfarande inte kopplingen mellan right turn on red och högerregeln. Mystiskt.
---
Det andra jag har emot det är att det ytterligare undergräver högerregeln som redan idag alltför få kan.
---
Men jag ser fortfarande inte kopplingen mellan right turn on red och högerregeln. Mystiskt.
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 09:58Som jag fattat det nya förslaget och Right turn on red i USA är:
Rödljuset ersätts med väjningsplikt vid högersväng.Dvs det kommer inte uppstå något kaos i trafiken.
Som jag fattat det nya förslaget och Right turn on red i USA är:
Rödljuset ersätts med väjningsplikt vid högersväng.
Dvs det kommer inte uppstå något kaos i trafiken.
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 10:58Ett problem i Stockholm och andra gamla städer är väl att möjligheten att skapa en bra cykelmiljö är i vissa fall begränsad pga stadsplanering och orimliga kostnader. Nu verkar de ju göra vissa investeringar i och med att fjärrvärme o bredbandsutbyggnaden
Ett problem i Stockholm och andra gamla städer är väl att möjligheten att skapa en bra cykelmiljö är i vissa fall begränsad pga stadsplanering och orimliga kostnader. Nu verkar de ju göra vissa investeringar i och med att fjärrvärme o bredbandsutbyggnaden
Quote from Rasmus Olsson on 15 June 2011, 11:03Varför skulle det vara ett problem i äldre städer? Dessa städer är inte byggda för den biltrafik som är nu. Där är problemet. De är byggda för gående och hästar. Bort med bilarna, så finns det plats för cyklister som tar mindre plats än en häst och är utm
Varför skulle det vara ett problem i äldre städer? Dessa städer är inte byggda för den biltrafik som är nu. Där är problemet. De är byggda för gående och hästar. Bort med bilarna, så finns det plats för cyklister som tar mindre plats än en häst och är utm
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 11:18Här i Oslo ska man riva ett hus för att göra plats åt en cykelbana. Allt går.
Här i Oslo ska man riva ett hus för att göra plats åt en cykelbana. Allt går.
Quote from Rasmus Olsson on 15 June 2011, 11:22I Stockholm ska man riva delar av ett av FN:s världsarvslistobjekt för att bygga en olönsam motorväg.
I Stockholm ska man riva delar av ett av FN:s världsarvslistobjekt för att bygga en olönsam motorväg.
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 11:36Daniel, för att du får en massa situationer där väjningsplikten blir omvänd. Precis som huvudleder.
Daniel, för att du får en massa situationer där väjningsplikten blir omvänd. Precis som huvudleder.
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 11:46Det där får du förklara.
Right turn on red är lika med stoppskylt (som inte finns i Sverige, vad jag kan minnas). Det betyder "stop", ingen rullande "stop" utan helt stillastående. Sedan, om det är klart, precis som vid stoppskylt, så svänger man till hö
Det där får du förklara.
Right turn on red är lika med stoppskylt (som inte finns i Sverige, vad jag kan minnas). Det betyder "stop", ingen rullande "stop" utan helt stillastående. Sedan, om det är klart, precis som vid stoppskylt, så svänger man till hö
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 11:48Att sitta i ankdamssverige och sabla ned "right turn on red" samtidigt som detta fenomen tillåts i oilka former i flera europeiska länder (snabbgoogling säger Tyskland, Nederländerna som allra minst), delar av USA, delar av Kanada, o.s.v. är inget annat ä
Att sitta i ankdamssverige och sabla ned "right turn on red" samtidigt som detta fenomen tillåts i oilka former i flera europeiska länder (snabbgoogling säger Tyskland, Nederländerna som allra minst), delar av USA, delar av Kanada, o.s.v. är inget annat ä