Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAnledningar till att inte införa …
You need to log in to create posts and topics.

Korkade å korkade, det funkar för dom som kan betala/har arbetsgivare som betalar.

Har både träffat amerikaner som bor i Sverige och anser att den svenska sjukvården suger jämfört med den amerikanska och folk som bor i USA men inte har råd att betala fö

Det måste vara flera miljoner amerikaner som går under pga av att de inte får vård och ytterligare några miljoner som tvingas leva i misär pga av att de lagt varenda korvöre på vård. Tänk att de väljer att ha ett vårdsystem som gör att grannarna får leva

http://en.wikipedia.org/wiki/Poverty_in_the_United_States

Börjar inte det här komma lite väl långt bort från hjälmfrågan nu?

Vi kanske kan knyta ihop frågorna en aning. Om man anser att Sverige är ett oerhört rikt land så borde man kanske också tycka att vi har råd att tillåta befolkningen att välja större och mer riskabla utsvävningar. Vad de som är för ett hjälmtvång med ekon

Hasse E,
Om man ska jämföra absolut fattigdom så är det väl säkrast att göra det utifrån kriterier som är relevanta för de länder som ska jämföras? Gränsen för absolut fattigdom vid jämförelsen av två rika länder bör vara annan än Världsbankens.
En vanli

Ja Fredrik. Jag håller med dig i det här du skriver.
Som jag skrev: "Man kan vrida och vända på allt i oändlighet beroende på vilken bild man vill ha fram."

Jag repeterar min syn på trådens egentliga ämne:
"Jag kan acceptera en sån lag utan att gå på ba

Trots att jag gissar att min allmänna politiska ståndpunkt gällande "individens frihet" skiljer rätt starkt från Fredrik N:s "råkar" jag hålla med honom när det gäller just denna fråga d.v.s om ev. hjälmtvång.

Jag förstår inte hur man som hjälmbärande cy