Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 08:23Fast Fredrik N jag tycker inte riktigt att ditt resonemang håller.
Som jag förstår dig så är egentligen ditt huvudsakliga (=enda?) argument att man ska få göra som man själv vill så länge det inte skadar någon annan.
Men jag antar att du inte driver den
Fast Fredrik N jag tycker inte riktigt att ditt resonemang håller.
Som jag förstår dig så är egentligen ditt huvudsakliga (=enda?) argument att man ska få göra som man själv vill så länge det inte skadar någon annan.
Men jag antar att du inte driver den
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:25Marcus,
"Men jag antar att du inte driver denna tes in absurdum, utan att det finns undantag (exv motorcykelhjälm, bilbälte, cykla på motorväg, klättra upp i högspänningsledningar etc)?"Finns såklart inget absurt med mina teser. Undantag i värderingar b
Marcus,
"Men jag antar att du inte driver denna tes in absurdum, utan att det finns undantag (exv motorcykelhjälm, bilbälte, cykla på motorväg, klättra upp i högspänningsledningar etc)?"
Finns såklart inget absurt med mina teser. Undantag i värderingar b
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 11:12Fredrik:
"Den frågan har förlorat sin giltighet nu skulle jag tro.... "
Japp, tack för klargörandet.
(Semantik: Hoppas att du förstod att "in absurdum" inte var avsett som ett förklenande omdöme om argumentet)
Mvh Marcus
Fredrik:
"Den frågan har förlorat sin giltighet nu skulle jag tro.... "
Japp, tack för klargörandet.
(Semantik: Hoppas att du förstod att "in absurdum" inte var avsett som ett förklenande omdöme om argumentet)
Mvh Marcus
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 11:16Marcus,
"(Semantik: Hoppas att du förstod att "in absurdum" inte var avsett som ett förklenande omdöme om argumentet)"Inte alls. Mitt svar var snarare ett fiskande efter en reaktion från någon som hävdar att jag visst har absurda värderingar så att jag
Marcus,
"(Semantik: Hoppas att du förstod att "in absurdum" inte var avsett som ett förklenande omdöme om argumentet)"
Inte alls. Mitt svar var snarare ett fiskande efter en reaktion från någon som hävdar att jag visst har absurda värderingar så att jag
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 14:29Absurt och absurt, jag (tror jag) förstår hur du tänker, ungefär såhär (grovt förenklat) : " Helst skulle jag inte vilja ha någon tvingande kollektiv lösning alls på det här. Men eftersom jag nu är tvingad in i den så vill jag då att lösningen ska vara så
Absurt och absurt, jag (tror jag) förstår hur du tänker, ungefär såhär (grovt förenklat) : " Helst skulle jag inte vilja ha någon tvingande kollektiv lösning alls på det här. Men eftersom jag nu är tvingad in i den så vill jag då att lösningen ska vara så
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 14:59Marcus,
Du förstår mig ganska rätt. Men det är viktigt att poängtera att grunden för mina åsikter är att jag inte på något sätt lyckas motivera att jag skulle ha rätt att bestämma över andra. Saknar jag den rätten så faller det sig naturligt att inte bidr
Marcus,
Du förstår mig ganska rätt. Men det är viktigt att poängtera att grunden för mina åsikter är att jag inte på något sätt lyckas motivera att jag skulle ha rätt att bestämma över andra. Saknar jag den rätten så faller det sig naturligt att inte bidr
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 19:45Det kan vara fruktbart att utgå från den verklighet som råder och inte från påhittade utgångspunkter.
Det är nämligen så att varken Fredrik N eller någon annan enskild individ kan bestämma att någon annan vuxen människa ska bära hjälm (eller flytväst). T
Det kan vara fruktbart att utgå från den verklighet som råder och inte från påhittade utgångspunkter.
Det är nämligen så att varken Fredrik N eller någon annan enskild individ kan bestämma att någon annan vuxen människa ska bära hjälm (eller flytväst). T
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 22:16Det är alltid lite speciellt med de som anser att demokrati är när två vargar och ett lamm röstar om vad de ska äta till middag, de som t ex anser att allt är rätt, riktigt och demokratiskt om 51% av befolkningen röstar för att godtyckligt och utan anledn
Det är alltid lite speciellt med de som anser att demokrati är när två vargar och ett lamm röstar om vad de ska äta till middag, de som t ex anser att allt är rätt, riktigt och demokratiskt om 51% av befolkningen röstar för att godtyckligt och utan anledn
Quote from Funbeat user on 8 May 2011, 22:56Gazzah,
Det var ju flera dagar sedan jag skrev annat än träningsregistrering på FB...undrar om det är så för dig också...
Gazzah,
Det var ju flera dagar sedan jag skrev annat än träningsregistrering på FB...undrar om det är så för dig också...
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 06:57Fredrik N:
Alla styrelsesätt har sina brister. Så även demokrati. Demokratin bygger på att minoriteter och majoriteter accepterar systemet som det bästa sättet att styra ett land. Annars kan folket i sann demokratisk anda avskaffa systemet.
Dina demokra
Fredrik N:
Alla styrelsesätt har sina brister. Så även demokrati. Demokratin bygger på att minoriteter och majoriteter accepterar systemet som det bästa sättet att styra ett land. Annars kan folket i sann demokratisk anda avskaffa systemet.
Dina demokra