Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 09:05Lars K,
Om människor känner att de inte får plats i demokratin så kommer den falla. Är man rädd om demokratin som styrelseform så ser man till att den har ett regelverk som definierar dess gräser. Görs allt tillgängligt för demokratiska beslut så lever de
Lars K,
Om människor känner att de inte får plats i demokratin så kommer den falla. Är man rädd om demokratin som styrelseform så ser man till att den har ett regelverk som definierar dess gräser. Görs allt tillgängligt för demokratiska beslut så lever de
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 10:47Ett litet avbrott i demokratidebatten:
http://malmolundpacykel.blogspot.com/2011/05/bloggen-i-media-igen-denna-gangen.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Malm-LundPCykel+%28Malm%C3%B6+-+Lund+p%C3%A5+cykel%29&utm_content=Google
Ett litet avbrott i demokratidebatten:
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 11:08Fredrik N:
Först ett par ord om att "bestämma" över andras liv. Du tycker inte att du "bestämmer" över mig om du ianspråktar en vårdplats som du inte skulle behövt om du använt bilbälte? Nej det gör du ju såklart inte i ordets bokstavliga bemärkelse, men
Fredrik N:
Först ett par ord om att "bestämma" över andras liv. Du tycker inte att du "bestämmer" över mig om du ianspråktar en vårdplats som du inte skulle behövt om du använt bilbälte? Nej det gör du ju såklart inte i ordets bokstavliga bemärkelse, men
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 11:42Det är mycket mer komplext än så Marcus, vilket jag tror gäller alla situationer där flera människor är inblandade.
Färre som cyklar leder till större risk för olyckor för de som fortsätter, samt fler sjukdomar relaterade till inaktivitet hos de som slut
Det är mycket mer komplext än så Marcus, vilket jag tror gäller alla situationer där flera människor är inblandade.
Färre som cyklar leder till större risk för olyckor för de som fortsätter, samt fler sjukdomar relaterade till inaktivitet hos de som slut
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 11:52Marcus A,
"Du tycker inte att du "bestämmer" över mig om du ianspråktar en vårdplats som du inte skulle behövt om du använt bilbälte?"
Nej. Sånt som är i linje med att någon blir kränkt enbart utifrån att andra lever är inget jag bifaller. Att få vård är
Marcus A,
"Du tycker inte att du "bestämmer" över mig om du ianspråktar en vårdplats som du inte skulle behövt om du använt bilbälte?"
Nej. Sånt som är i linje med att någon blir kränkt enbart utifrån att andra lever är inget jag bifaller. Att få vård är
Quote from Funbeat user on 9 May 2011, 11:54Hej Petter,
Ja absolut, jag är helt medveten om det ocb jag tycker du beskriver det bra i dina inlägg.
Det vara bara ett försök från min sida att renodla/skala ner (en av) principfrågorna. Men visst, det ska ligga fler saker i vågskålarna och i många fa
Hej Petter,
Ja absolut, jag är helt medveten om det ocb jag tycker du beskriver det bra i dina inlägg.
Det vara bara ett försök från min sida att renodla/skala ner (en av) principfrågorna. Men visst, det ska ligga fler saker i vågskålarna och i många fa
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 22:58Fredrik - ett tips, flytta till USA.
Där så får du betala hela din kära sjukvårdsnota själv och även åka MC på motorvägen utan hjälm, svänga höger även när det är rött ljus osv... (och tom skjuta folk som går in genom din dörr utan att fråga först)Laga
Fredrik - ett tips, flytta till USA.
Där så får du betala hela din kära sjukvårdsnota själv och även åka MC på motorvägen utan hjälm, svänga höger även när det är rött ljus osv... (och tom skjuta folk som går in genom din dörr utan att fråga först)
Laga
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 07:57Oscar,
"Där så får du betala hela din kära sjukvårdsnota själv..."Sverige är ett fantastiskt land, här är det ingen som betalar för sjukvården (och ändå har vi världens bästa vård). Kan vi inte applicera det på alla områden...alla får allt och ingen bet
Oscar,
"Där så får du betala hela din kära sjukvårdsnota själv..."
Sverige är ett fantastiskt land, här är det ingen som betalar för sjukvården (och ändå har vi världens bästa vård). Kan vi inte applicera det på alla områden...alla får allt och ingen bet
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 10:43Här så får alla betala och man vet att vad som än händer så slipper man gå i personlig konkurs för att betala sjukvårdsräkningen...
Här så får alla betala och man vet att vad som än händer så slipper man gå i personlig konkurs för att betala sjukvårdsräkningen...
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 10:55Oscar,
Aha, det är så det är. Tänk så korkade de är i vissa andra länder.
Oscar,
Aha, det är så det är. Tänk så korkade de är i vissa andra länder.