Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelAnledningar till att inte införa …
You need to log in to create posts and topics.

Lars K,
Om människor känner att de inte får plats i demokratin så kommer den falla. Är man rädd om demokratin som styrelseform så ser man till att den har ett regelverk som definierar dess gräser. Görs allt tillgängligt för demokratiska beslut så lever de

Ett litet avbrott i demokratidebatten:

http://malmolundpacykel.blogspot.com/2011/05/bloggen-i-media-igen-denna-gangen.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Malm-LundPCykel+%28Malm%C3%B6+-+Lund+p%C3%A5+cykel%29&utm_content=Google

Fredrik N:

Först ett par ord om att "bestämma" över andras liv. Du tycker inte att du "bestämmer" över mig om du ianspråktar en vårdplats som du inte skulle behövt om du använt bilbälte? Nej det gör du ju såklart inte i ordets bokstavliga bemärkelse, men

Det är mycket mer komplext än så Marcus, vilket jag tror gäller alla situationer där flera människor är inblandade.

Färre som cyklar leder till större risk för olyckor för de som fortsätter, samt fler sjukdomar relaterade till inaktivitet hos de som slut

Marcus A,

"Du tycker inte att du "bestämmer" över mig om du ianspråktar en vårdplats som du inte skulle behövt om du använt bilbälte?"
Nej. Sånt som är i linje med att någon blir kränkt enbart utifrån att andra lever är inget jag bifaller. Att få vård är

Hej Petter,

Ja absolut, jag är helt medveten om det ocb jag tycker du beskriver det bra i dina inlägg.

Det vara bara ett försök från min sida att renodla/skala ner (en av) principfrågorna. Men visst, det ska ligga fler saker i vågskålarna och i många fa

Fredrik - ett tips, flytta till USA.
Där så får du betala hela din kära sjukvårdsnota själv och även åka MC på motorvägen utan hjälm, svänga höger även när det är rött ljus osv... (och tom skjuta folk som går in genom din dörr utan att fråga först)

Laga

Oscar,
"Där så får du betala hela din kära sjukvårdsnota själv..."

Sverige är ett fantastiskt land, här är det ingen som betalar för sjukvården (och ändå har vi världens bästa vård). Kan vi inte applicera det på alla områden...alla får allt och ingen bet

Här så får alla betala och man vet att vad som än händer så slipper man gå i personlig konkurs för att betala sjukvårdsräkningen...

Oscar,
Aha, det är så det är. Tänk så korkade de är i vissa andra länder.