Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 09:51Jag har aldrig kunnat träna tidigare pga min astma, men i höstas fick jag en ny medicin som heter symbicort. Det är en kompination av kortison och luftrörsvidgande som ajg tar morgon och kväll. Tidigare kunde jag ta ventolin 1-2 ggr/dag men sen ajg börjad
Jag har aldrig kunnat träna tidigare pga min astma, men i höstas fick jag en ny medicin som heter symbicort. Det är en kompination av kortison och luftrörsvidgande som ajg tar morgon och kväll. Tidigare kunde jag ta ventolin 1-2 ggr/dag men sen ajg börjad
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 12:22Jag löptränar aldrig utan min bricanyl men behöver sällan andvända den. Skulle jag glömma den hemma och kommer på att den ligger där i lådan så kommer andningsbesvären som ett brev på posten (helt sjukt).
Jag löptränar aldrig utan min bricanyl men behöver sällan andvända den. Skulle jag glömma den hemma och kommer på att den ligger där i lådan så kommer andningsbesvären som ett brev på posten (helt sjukt).
Quote from Fredric Lagerström on 31 March 2009, 12:30Det låter ju som en bra medicin som är dubbelverkande.
Jag har Flutide som förebyggande och Ventoline mera akut.
Några gånger har jag fått ta mej hem efter uppvärmning för att ta medicin.
Himla skönt när det går att andas igen.Läkaren sade till mej at
Det låter ju som en bra medicin som är dubbelverkande.
Jag har Flutide som förebyggande och Ventoline mera akut.
Några gånger har jag fått ta mej hem efter uppvärmning för att ta medicin.
Himla skönt när det går att andas igen.
Läkaren sade till mej at
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 12:49Meningen med flutide är att du ska kunna slippa ventolin mer än vid enstaka tillfällen
Meningen med flutide är att du ska kunna slippa ventolin mer än vid enstaka tillfällen
Quote from Fredric Lagerström on 31 March 2009, 12:59Jo, jag försöker dra ner på ventolinanvändningen. Men det känns inte helt bra att hålla på med Flutiden förmycket heller.
Hmm, fråga doktorn.
Jo, jag försöker dra ner på ventolinanvändningen. Men det känns inte helt bra att hålla på med Flutiden förmycket heller.
Hmm, fråga doktorn.
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 13:11Tack alla för svaren, ska till läkaren idag 15.15 - får se vad han säger och tycker.
Marie - Jag har gjort liknande som du, funkade dock inte med astman däremot tar jag inga allergi mediciner nå mer och har inga problem med allergin 😀 Förra året reagera
Tack alla för svaren, ska till läkaren idag 15.15 - får se vad han säger och tycker.
Marie - Jag har gjort liknande som du, funkade dock inte med astman däremot tar jag inga allergi mediciner nå mer och har inga problem med allergin 😀 Förra året reagera
Quote from Gabriella Säfström on 31 March 2009, 18:51Lite hopp.
Har haft astma från ca 1 års ålder. Tagit mediciner dagligen fram till i somras. Då började jag trappa ner på pulmicort, som jag då använde, och märkte att jag inte fick astma. Detta vare sig vid träning eller vardag. Nu har jag slutat medicine
Lite hopp.
Har haft astma från ca 1 års ålder. Tagit mediciner dagligen fram till i somras. Då började jag trappa ner på pulmicort, som jag då använde, och märkte att jag inte fick astma. Detta vare sig vid träning eller vardag. Nu har jag slutat medicine
Quote from Lotta Lindström on 31 March 2009, 19:53Om jag förstått rätt kan barnastma växta bort. Om man däremot får astma i vuxen ålder får man stå ut med det.
Själv tar jag symbicort varje dag och bricanyl vid behov (väldigt sällan). Märker direkt om jag hoppar över några dagar och blir märkbart sämre
Om jag förstått rätt kan barnastma växta bort. Om man däremot får astma i vuxen ålder får man stå ut med det.
Själv tar jag symbicort varje dag och bricanyl vid behov (väldigt sällan). Märker direkt om jag hoppar över några dagar och blir märkbart sämre
Quote from Funbeat user on 31 March 2009, 21:51Det kan vara så. Barnastma är ju omtalat att det kan "växa" bort - dock skrev de ut recept till höger och vänster till mig hela tiden.
Gick även på Hypersensibilisering - tagit sprutor i 4 år mot Katt, Gräs och björk.
En läkare sa "Skaffa ALDRIG katt", me
Det kan vara så. Barnastma är ju omtalat att det kan "växa" bort - dock skrev de ut recept till höger och vänster till mig hela tiden.
Gick även på Hypersensibilisering - tagit sprutor i 4 år mot Katt, Gräs och björk.
En läkare sa "Skaffa ALDRIG katt", me
Quote from Fredric Lagerström on 31 March 2009, 21:57Ja det hoppas jag med!
Jag var och gjorde pricktest för ett tag sedan. Visade sej ju inte helt oväntat att jag var jätteallergisk mot katt. Det svullnade upp nåt otroligt vid den pricken.
Sköterskan frågade: Har du katt?
Jag: Mjauee öhum, förstår inte f
Ja det hoppas jag med!
Jag var och gjorde pricktest för ett tag sedan. Visade sej ju inte helt oväntat att jag var jätteallergisk mot katt. Det svullnade upp nåt otroligt vid den pricken.
Sköterskan frågade: Har du katt?
Jag: Mjauee öhum, förstår inte f