Quote from Funbeat user on 12 April 2011, 21:53Simon!
du kanske skulle läsa om forskningen som har bevisat effekten!!
Simon!
du kanske skulle läsa om forskningen som har bevisat effekten!!
Quote from Christer Berg on 12 April 2011, 21:56Lars, vad sägs om att börja med att TS går till läkare och får en diagnos innan vi börjar behandla med ena metoden eller andra, oavsett hur bevisad den än må vara?
Lars, vad sägs om att börja med att TS går till läkare och får en diagnos innan vi börjar behandla med ena metoden eller andra, oavsett hur bevisad den än må vara?
Quote from Funbeat user on 12 April 2011, 22:07Christian:
Jag har aldrig sagt att TS inte skall kolla upp vad han har!! Men det hindrar väl inte att man kan tipsa om en behandlingsmetod som har kliniskt stöd.
Christian:
Jag har aldrig sagt att TS inte skall kolla upp vad han har!! Men det hindrar väl inte att man kan tipsa om en behandlingsmetod som har kliniskt stöd.
Quote from Funbeat user on 12 April 2011, 22:48Lars, mfl: Vad studierna så långt har "visat" är att fysikalisk terapi (andningsövningar och bröstkorgsmobilisering) i ett selekterat urval av patienter med olika, rätt diffust beskrivna symtom från luftvägarna (diagnosgruppen "Psyk." i ena studien t ex,
Lars, mfl: Vad studierna så långt har "visat" är att fysikalisk terapi (andningsövningar och bröstkorgsmobilisering) i ett selekterat urval av patienter med olika, rätt diffust beskrivna symtom från luftvägarna (diagnosgruppen "Psyk." i ena studien t ex,
Quote from Funbeat user on 12 April 2011, 23:12Jag är jätteglad för alla tips och ideer här i tråden 🙂
klart jag skall uppsöka en läkare och med dessa tips så kanja ju prata om dom med för även en läkare kanske missar vissa vägar man kan ta så säga 🙂
Även man skall gå till läkare så kan man ju test
Jag är jätteglad för alla tips och ideer här i tråden 🙂
klart jag skall uppsöka en läkare och med dessa tips så kanja ju prata om dom med för även en läkare kanske missar vissa vägar man kan ta så säga 🙂
Även man skall gå till läkare så kan man ju test
Quote from Funbeat user on 12 April 2011, 23:34Christer: Så, det svåra är att dra in luften, inte att få ut den? Piper det eller väser det när du andas ut? Får du mycket hosta eller slemproduktion när du anstränger dig?
Christer: Så, det svåra är att dra in luften, inte att få ut den? Piper det eller väser det när du andas ut? Får du mycket hosta eller slemproduktion när du anstränger dig?
Quote from Funbeat user on 12 April 2011, 23:44inget alls.. det piper aldrig lätt att få ur luften lätt att andas med men går ej dra in djupt en gäsp alltså.. lite trögare är det att andas när jag anstränger mig men inte jättemycket... men ökar ju mer ja anstränger mig..
inget alls.. det piper aldrig lätt att få ur luften lätt att andas med men går ej dra in djupt en gäsp alltså.. lite trögare är det att andas när jag anstränger mig men inte jättemycket... men ökar ju mer ja anstränger mig..
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 11:19Jag vill påpeka att mitt behandlingsförslag har massivt stöd i forskningen och effekt på i stort sett alla sjukdomstillstånd (mani undantaget). Slå det, Lotorp!
Och det skall bli intressant att höra vad sjukvården kan komma fram till när det gäller Chris
Jag vill påpeka att mitt behandlingsförslag har massivt stöd i forskningen och effekt på i stort sett alla sjukdomstillstånd (mani undantaget). Slå det, Lotorp!
Och det skall bli intressant att höra vad sjukvården kan komma fram till när det gäller Chris
Quote from Funbeat user on 13 April 2011, 22:59Jag är långt ifrån någon expert men har haft sk ansträngningsastma sedan 1996.
Det som händer är att jag, när jag kört långa träningspass i kylig luft, får svårt att djupandas.
Om jag tvingar mig att dra djupa andetag gör det ont och jag måste hosta och
Jag är långt ifrån någon expert men har haft sk ansträngningsastma sedan 1996.
Det som händer är att jag, när jag kört långa träningspass i kylig luft, får svårt att djupandas.
Om jag tvingar mig att dra djupa andetag gör det ont och jag måste hosta och
Quote from Funbeat user on 14 April 2011, 09:51jag har varit hos läkare som första träff, han har tagit blodprov lysnat på lugnorna och hjärtat och blodtryck. Där hittar han inga fel.
Nu skall vi gå vidare och han har beställt en tid för kolla luftrör lungor osv i en aparat vet ej vad det hette han sa
jag har varit hos läkare som första träff, han har tagit blodprov lysnat på lugnorna och hjärtat och blodtryck. Där hittar han inga fel.
Nu skall vi gå vidare och han har beställt en tid för kolla luftrör lungor osv i en aparat vet ej vad det hette han sa