Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningansträngningsastma
You need to log in to create posts and topics.

någon.. Idag sprang jag ute 5,5 km ca och behövde bara stana en gång för dra en såndär djupandning.. men är jag på löparbandet så behöver jag stana 2 ggr per km ca för djupandas.. varför blir det inte lika mycket utomhus??

kyla har en viss avsvällande effekt, kan vara därför.

kan det vara så att min kropp inte klarar av att kylaner sig inomhus det blir för varmt o dålig syre så det är kroppens sätt och säga lugna ner dig?

För ca 3 veckor sedan fick jag problem att andas när pulsen gick upp, och det slår lite lock för öronen. Inget jättejobbiogt, men det väser ganska elakt när det är som värst,och min prestation är något försämrad. Kom i samband med lätta förkylningssymptom

Det är skrämmande hur doktorerna slänger ur sig astmadiagnoser till höger och vänster. Kramp i luftrören visst...men har du kramp på andra ställen också? Jag blev bättre av vitamin B12 och ännu bättre när jag verkligen fick reda ut mina brister med ett om

@ Karin
Nu blev jag intresserad: B-12 vitamin?!
Räcker det med B-vitamin som säljs på hälsokost eller åt du nån specialvariant?

Behepan (B12) säljs på apotek men det är tänkt till folk som har konstaterad brist. Var försiktig eller prova något multivitamin med B12 i.

Om man äter en allsidig kost så behöver man inte trycka i sig en massa piller som man inte har en aning om vad de innehåller...

Känns väldigt dumt både att ge och lyssna på amatördiagnoser ställda av folk som tror att lite hälsokostpiller är lösningen på

Visst...men om man redan har varit hos en doktor och gjort en stor och grundlig undersökning/ hälsokontroll som inte visar något fel fast man mår jättedåligt, då måste man ju vända sig till alternativmedicinen.

plus till dig Karin