Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAntal marathon per år
You need to log in to create posts and topics.

Ja, jag vet inte vart jag fick det ifrån!

Elitlöpare som satsar allt måste bygga formtopp och det tar tid.
Sannolikt mellan 3-5 månader om de skall "ladda" allt.

Formtoppning är även en mental övning.

Precis David!

Absolut!

Vinterspring i Skövde är ett exempel på marathon kan betyda många saker.

Där finns 3-5 h löpare som sätter PB och 2.35 löpare som kör långpass! 🙂

Det beror väl på vad man har för ambitionsnivå och återhämtningsförmåga. Förra året sprang jag, utöver Skövde 6-timmars och Åby 6-timmars, även 3 marathon, 4 halvmarathon, 1 kvartsmara, 4 millopp och 3 av annan varierande längd. Jag persade på Finalloppet

Maria. Hinner du träna nått? om du är en glad amatör är jag nog en notorisk soffliggare. jag är grymt impad iallafall 🙂

Precis så känner jag också Maria.

Jag hade ont i låren 2 dagar efter maran. Efter det har jag inte kännt nånting annorlunda i kroppen. Igår tränade jag första gången efter loppet (6 dagar helvila). Det gick lite tungt men det var skönt att komma igång i

Daniel>Du får ta en titt i min träningsdagbok. Det är en tämligen ostrukturerad röra av vad som är roligast för stunden 🙂 Om man jämför med andra här på FB tror jag inte jag hamnar på topp10 i varesej tränings- eller tävlingsligan....

Sandra>Var lite o

Kjell-Erik Ståhl tyckte att femveckorsperioder var bäst: vilovecka (med bara ett pass per dag), tre träningsveckor, en toppningsvecka och sedan en mara igen.

jag fick kramp i hela kroppen bara utav att läsa det där.
blir så imponerad av folk som klarar så mycket

Då ska man veta att Kjell-Erik Ståhl fortfarande håller det svenska rekordet på marathon 25 år senare. Jag vet inte om han hade haft längre tävlingsuppehåll inför det loppet.