Quote from Guest on 22 March 2011, 14:26En nyfiken fråga, ungefär hur många mil i veckan springer ni?
För 2011 ligger jag på ca 1½ mil i veckan och vill komma upp i åtminstonde 3 mil i veckan inom en inte allt för avlägsen framtid. Har tänkt mig 2 kortare (3-7km) samt 1 längre (15-20 km) pass
En nyfiken fråga, ungefär hur många mil i veckan springer ni?
För 2011 ligger jag på ca 1½ mil i veckan och vill komma upp i åtminstonde 3 mil i veckan inom en inte allt för avlägsen framtid. Har tänkt mig 2 kortare (3-7km) samt 1 längre (15-20 km) pass
Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 14:36Kika lite på våra träningskalendrar, det är nog bästa sättet.
Kika lite på våra träningskalendrar, det är nog bästa sättet.
Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 14:41Det kan vara vettigt att testa att springa obanat för dig för att isolera vad och smalbens bekymmer. Det är även mycker bra för naturlig löpstyrka och spänst. Övergången kan bli snäll om man går från väg/motionspår till mindre stigar och sedan ut i vildma
Det kan vara vettigt att testa att springa obanat för dig för att isolera vad och smalbens bekymmer. Det är även mycker bra för naturlig löpstyrka och spänst. Övergången kan bli snäll om man går från väg/motionspår till mindre stigar och sedan ut i vildma
Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 14:55Hittills i år ligger jag på 50 km/vecka i ren löpning och i tillägg till det några timmar annan konditionsträning, typ crosstrainer. Därtill kommer ca 2-3 timmar styrketräning/cirkelfys.
Enligt tidningen Aktiv Träningstest, http://aktivtraning.se/tester/
Hittills i år ligger jag på 50 km/vecka i ren löpning och i tillägg till det några timmar annan konditionsträning, typ crosstrainer. Därtill kommer ca 2-3 timmar styrketräning/cirkelfys.
Enligt tidningen Aktiv Träningstest, http://aktivtraning.se/tester/
Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 17:10Hade gärna svarat 10mil/v, men nu är jag skadad och får skriva 2mil istället... 🙁 21km & 20km de två senaste veckorna. Dessförinnan dock 100-109-97km. Snittet sett över fler veckor låg väl ärligt talat närmare 9mil/v än 10mil, men å andra sidan är mängd
Hade gärna svarat 10mil/v, men nu är jag skadad och får skriva 2mil istället... 🙁 21km & 20km de två senaste veckorna. Dessförinnan dock 100-109-97km. Snittet sett över fler veckor låg väl ärligt talat närmare 9mil/v än 10mil, men å andra sidan är mängd
Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 19:03"Målet är att bli en hyfsad motionslöpare och har inga tävlingsambitioner"
Testa ett motionslopp ändå om andan faller på, du kan mycket väl tycka det är sjukt roligt och bli fast!
Mellan 45-55 km/vecka nu & kanske runt 20-30 km/vecka för ett år sen.
"Målet är att bli en hyfsad motionslöpare och har inga tävlingsambitioner"
Testa ett motionslopp ändå om andan faller på, du kan mycket väl tycka det är sjukt roligt och bli fast!
Mellan 45-55 km/vecka nu & kanske runt 20-30 km/vecka för ett år sen.
Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 19:14Tycker du verkar ligga på en rimlig nivå, för din ambitionsnivå. Själv har jag inga höga ambitioner men ligger på dryga 20 km per vecka och lägg därtill 2-3 cirkelpass samt simning och tennis 1 ggr i veckan. Ja det blir en hel del att hinna med. Jag rekom
Tycker du verkar ligga på en rimlig nivå, för din ambitionsnivå. Själv har jag inga höga ambitioner men ligger på dryga 20 km per vecka och lägg därtill 2-3 cirkelpass samt simning och tennis 1 ggr i veckan. Ja det blir en hel del att hinna med. Jag rekom
Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 19:42Jag har sett läkarstatistik som visar att skaderisken ökar markant om det blir fler än 3 pass i veckan som är längre än 7 km. Den statistiken ska givetvis sättas i ett personligt sammanhang men saknar man den erfarenheten så kan det vara ett råd så gott s
Jag har sett läkarstatistik som visar att skaderisken ökar markant om det blir fler än 3 pass i veckan som är längre än 7 km. Den statistiken ska givetvis sättas i ett personligt sammanhang men saknar man den erfarenheten så kan det vara ett råd så gott s
Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 19:46Det är säkert sant att skaderisken är som lägst om man sitter inne i ett madrasserat rum hela dagarna och äter chips och dricker läskeblask. Därmed inte sagt att det är särskilt hälsosamt i längden.
Det är säkert sant att skaderisken är som lägst om man sitter inne i ett madrasserat rum hela dagarna och äter chips och dricker läskeblask. Därmed inte sagt att det är särskilt hälsosamt i längden.
Quote from Funbeat user on 22 March 2011, 20:06Med tävlingsambitioner så menar jag att jag inte kommer satsa aktivt på tävlingar men kommer givetvis ställa upp i några tävlingar men då som sporre i motionssyfte. Plus att träffa lite folk och kompisar som ligger runt samma nivå såklart.
Sprang (nåja,
Med tävlingsambitioner så menar jag att jag inte kommer satsa aktivt på tävlingar men kommer givetvis ställa upp i några tävlingar men då som sporre i motionssyfte. Plus att träffa lite folk och kompisar som ligger runt samma nivå såklart.
Sprang (nåja,