Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAntal mil per vecka?
You need to log in to create posts and topics.

Som sagt... en rekommendation ska alltid sättas i ett personligt sammanhang och för en del individer är säkert madrasserade rum bäst. För Anton Krupicka tror jag till exempel att det är en dålig rekommendation och det är helt OK för mig.

Under en normal träningsvecka springer jag just nu 40-70 km fördelat på 3-5 pass. Fast nu börjar det dra ihop sig till lopp så då drar jag ner på mängderna. Jag har långsamt trappat upp under hösten och vintern. Hade nog bara två veckomängder över 50 km f

jag har lagt grunden under vintern och ökat gradvis, nu ligger på 6mil i veckan.. transport löpning till jobbet ( rundtur på 24km) hjälper... sen kortare tekniksk pass, ett långpass & sen återhämtningspass.

Dock är det inte ambitionen att ligger på flera

Som så många redan varit inne på så gäller det att kunna lyssna på kroppen och ge den vila när den behöver det. Springer en "normal" vecka runt 10-12 mil (140 K som mest under en vecka i år hittills) vilket är ca 3 ggr så mkt mot vad jag gjorde förra året

Som Karin G fast minus simning och spinning. 🙂

Ca 40-60 km/v på 3 pass.

Har gått ner i antal pass och distans över vintern, har blivit mest längdskidor i vinter.

Sommaren-hösten 2010 låg jag på mellan 35-60km

Till våren (när det blivit barmark)/sommaren nu så är mitt mål att hamna på mellan 50-80km/vecka fördelat på 4-5pass

helt rätt att lyssna på kroppen & omdisponera passen.
Vila är en viktig del för min egen del då tränas dte styrka istället men också mcyket fokus på stretch.

I snitt blir det 4 mil i veckan. Som mest har jag väl kommit upp i 6.5 mil

Hittills i år har jag ett snitt på 62,2 km/vecka och en totalmängd på dryga 70 mil. För 2010 är motsvarande siffror (t o m 24 mars 2010) 38,8 km och en totalmängd på dryga 50 mil.

Den stora skillnaden för min del är att jag i år följer 3h programmet fö