Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Riktigt bra!
Synd med alla som ska klaga på allt och prata om diskriminering och liknande. Var positiva till att det kommit en lösning istället.
Har man en lösning som passar 98% av de som använder sidan får väl det ses som mer än OK.
Visst är det synd om

Har någon som tyckt till dyslexi själv eller gissar ni bara?
Viktigare; Att tycka synd om folk för att de har dyslexi känns som något man ska akta sig för.

Visst finns det andra lösningar. Olles lösning används av flera sajter, och det har inte stött på patrull vad jag vet.

Men Olle reserverade sig själv för att det kanske inte var bästa lösningen. Låt det gå ett tag får vi se.

Kanske mer intressant att nå

Den som har problem, testa skicka ett PM till Olle.
Det finns oftast en lösning, när man letar.

>"Var positiva till att det kommit en lösning istället."

Visst ska man vara positiv, men bara till BRA lösningar.

Vilket captchas inte är.

Markku: I Captcha-lösningen i FunBeat finns en knapp som gör att texten läses upp, vilket alltså är en lösning även för de med sämre syn eller personer som har svårt att tolka ord.

Olle, den läser upp på engelska. Engelska är mitt modersmål, men inte ens jag förstår vad den knappen säger.

Nu är det så att folk som har dyslexi inte står upp och hejar "hej, titta på mig! Jag kan inte läsa och jag kan inte skriva!", så vi vet ju inte.

Jag är dyslektiker, jag tycker de där små rutorna med förvrängda ord och bokstäver är kluriga och ibland tar det lite tid. Däremot är det fullt genomförbara och inget att hetsa upp sig över. Upplästa ord är däremot omöjliga att stava.

Jag är inte dyslektiker, men jag tycker också rutorna med förvrängda ord och bokstäver är kluriga, ibland gissar jag fel och får försöka med ett nytt ord.

Det verkar vara värt besväret (hur många gånger kommer man behöva använda ta sig förbi funktionen?)

@ Daniel...jag sa att den passade 98% av de som var på sidan...inget annat 😉
@ Markku...du är en av de jag menade med personer som gnäller. Lösningen är bra. Den är inte felfri och inte bäst...men bättre än inget alls.
Funbeat är en otroligt bra gratissi