Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatAnti-trollmekanismer
You need to log in to create posts and topics.

Det är ganska vanligt i forum att folk skriver off-topic, felaktigheter eller försöker uppvigla på olika sätt.

Många forum har röstningsfunktioner där varje läsare kan "betygsätta" inlägg genom att t ex ge dem tummen upp eller ned (gilla/ogilla) beroende

Man kan faktiskt markera trådar som ointressant om man vill och då slipper man se dem. Det kan ju räcka. Det är ingen popularitetstävling, detta.

Fast det är tråkigt att missa det som är relevant i en diskussion bara för att någon "trollar".

Problemet är väl att det är intressanta trådar som ibland "besudlas" av troll.

Nej tack!

Jag tror ändå det går fortare att läsa de ointressanta inläggen och glömma dem än att hålla på att rösta på alla.

Jag hade gärna sett någon anti-trollmekanism. FB har betydligt högre andel inlägg som är skriva med det tydliga syftet att provocera eller bara surtjafsa än andra forum jag är på, och det förstör verkligen bra diskussioner.

På de ställen jag har sett det användas fungerar det faktiskt väldigt bra.

Visst, är målgruppen fel kan det ju bli som en dokusåpautröstning men jag inbillar mig att de flesta här är rätt förståndiga och samtidigt lite lata så att det inte skulle bli någ

Det värsta är att trollet gör att en intressant tråd tar fel väg och TS syfte med tråden blir helt förvrängd. Somliga som tror att trollet är helt ärlig i sina knasiga inlägg lägger ner stor möda på att diskutera och det i onödan.

Jag tror jag vet vilket

Jag skulle gärna se en "anti-troll"-funktion på detta forum.