Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatAnti-trollmekanismer
You need to log in to create posts and topics.

Jag tycker också att det finns ett behov av att göra någonting - ibland trollas det alldeles för mycket och trådarna spårar ur. Men som flera tidigare är jag skeptisk till "röstningsfunktioner"; att någon tyst majoritet ska avgöra vems inlägg jag får läsa

En variant är ju den som finns i alla "Discus"-forum: Man kan bara rösta upp inlägg, inte rösta ner, och inlägg visas alltid.

Erfarenheten jag har av moderatorer är att det ofta blir lite väl mödosamt för dem. I riktigt dåliga fall har jag sett rättvisa och välmenande människor få utstå personlig förföljelse och trakasserier.

För att förtydliga så menade jag inte att meddelande

Problemet med detta är väl att det för det första riskerar att bli en popularitetstävling som heter duga. Om vi har så stora problem med troll, varför skulle inte alla dessa troll även hoppa omkring och klicka på plus-knappar helt random?

Dessutom tror j

Är det detta som är trolltråden?
Skulle man inte kunna ha en funktion för tidigare ställda frågor med tre försök och sedan avregning ifrån forumet?

Då skulle du snart bli själv här... 😉

Men nåt stöd för kopierade trådar borde ju finnas, tex har det idag startats två trådar om Caballo Blanco. Visst det kan var irriterande att många inte kollar i befintliga trådar, men vad hjälper det att klaga på de

En del borde kanske läsa igenom gamla trådar innan de ställer samma fråga som har redan besvarats +10 ggr.
Det borde samtidigt hålla dom sysselsatta nu när de har så mycket tid till att reta sig på andra.
Alla inlägg är inte riktade till alla och sedan li

Det problemet ligger ju i grupperna dock. De trådarna som startades idag (igår) var ju en i prat och en i löpning - och bara för att jag, eller någon annan är med i båda av dessa så kan jag ju inte anta att alla är med i alla grupper som jag är med i. Där

Jag har som gruppägare gått in någon enstaka gång och varnat folk och sagt att nu låser jag tråden om det här fortsätter, och då har folk skärpt sig, utan sura fasoner så jag vet inte om problemet är så stort?
Sedan funderar jag på hur man ger positiv rö

Ja jag är helt enkelt för gammal å dum för att fatta det här problemets omfång...!?
Tycker att vi har det bra i vår här lilla gulliga ankdamm....å ibland skälls det å några gånger så jublas det över inslag i trådarna...Å så kapas det trådar ideligen.... f