Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelArg förstagångscyklist
You need to log in to create posts and topics.

hejsan
Jag cyklar själv från Hammarby till Täby flera gånger i veckan och måste cykla genom stan och då är det bara att acceptera att det inte går att trycka på genom City som man kanske skulle vilja.

förr i tiden var jag mera rädd för bilisterna men jag

Länk istf dubbelpost:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1359685&PageNumber=2&ScrollTo=1367239#p1367239

======================================================
Jag ser inte allas inlägg eftersom jag använder Funbeat-filtret till Google C

Har ju varit lite diskussion om att förbättra infrastrukturen för cyklister (ok då, även för gångtrafikanter). Verkar lättare sagt än gjort:
http://www.expressen.se/nyheter/dyrbart-underlag-for-gotlands-cyklister/
Nu vet jag inte hur det ser ut där men om

Det där varsom sagt landets dyraste cykelväg. Ska man köpa loss mark i attraktiva områden så kostar det kan jag tänka mig..

Hej! Jag går sista året på påhlmansgymnasium. Jag och några klasskompisar har nyss startat ett UF företag då vi ska sälja/marknadsföra en mobilhållare som fästs på cykelstyret så att du så smidigt som möjligt kan kolla GPS:en, svara i samtal, byta låt osv

Tycker inte telefon och cykel hör ihop, framförallt inte med lurar i öronen med musik. Det är den grupp av cyklister jag stör mig allra mest på. Vinglar och inte hör när man kommer.

Så denna produkt går bort för min del!
/Henke

Håller med Henrik. Är det något som kan göra mig riktigt irriterad på andra cyklister är det de som vinglar omkring mitt i cykelbanan längs stadsgårdskajen, munkbron/skeppsbron och strandvägen med hörlurar i öronen lyssnandes på musik eller mitt i ett sam

Suck!
Till trådskaparen: Ge inte upp så lätt! Du kommer att förbättra din kondition supersnabbt! Efter 4 veckor kommer du inte att uppleva några problem att hänga med i "flowet". Efter 6-8v kommer du att bli irriterad på alla som cyklar långsamt och inte

Personligen så tycker jag inte det är ett dugg konstigt att en förstagångscyklist upplever att trafikmiljön i pendlingen är svår. Det tar ju ett tag innan man kommer in i det. Att kunna läsa trafiken och vara tydlig i sina intentioner tar lite tid.

Det