Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 00:12Värst vad "stopptecken" krånglas till.
Man visar inte stopptecken under hela inbromsningen, det optimala är att visa det INNAN man börjar bromsa, annars är det inte så meningsfullt. Alltså; varna bakomvarande att "nu tänker jag bromsa här", sedan bromsar
Värst vad "stopptecken" krånglas till.
Man visar inte stopptecken under hela inbromsningen, det optimala är att visa det INNAN man börjar bromsa, annars är det inte så meningsfullt. Alltså; varna bakomvarande att "nu tänker jag bromsa här", sedan bromsar
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 10:02Mattias, du har nog rätt. Jag förutsätter ju att alla, inkl gamla gubbar med grävt nedsatt syn ska få cykla på cykelbanan. Det funkar ju här på obyggden, men man måste kanske "offra" dem för att få ett fungerande transportsystem i storstäder.
Mattias, du har nog rätt. Jag förutsätter ju att alla, inkl gamla gubbar med grävt nedsatt syn ska få cykla på cykelbanan. Det funkar ju här på obyggden, men man måste kanske "offra" dem för att få ett fungerande transportsystem i storstäder.
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 16:29Väldigt mycket gnäll på "snabbcyklister" i Stockholm. Mindre gnäll på alla människor som cyklar oerhört långsamt "för att det är härligt" vid soliga dagar.
Jag cykelpendlar mellan Årsta och Hötorget. Kör via Liljeholmsbron, Västerbron och Norrmälarstrand
Väldigt mycket gnäll på "snabbcyklister" i Stockholm. Mindre gnäll på alla människor som cyklar oerhört långsamt "för att det är härligt" vid soliga dagar.
Jag cykelpendlar mellan Årsta och Hötorget. Kör via Liljeholmsbron, Västerbron och Norrmälarstrand
Quote from Funbeat user on 5 September 2013, 16:23Håller helt med om att det är vägkapaciteten det är fel på.
För att få bukt med detta gäller det att få opinion för cykel som transportmedel, så att politkerna gör något åt saken.För att få opinion behöver vi fler cyklister, och skräms förstagångscykl
Håller helt med om att det är vägkapaciteten det är fel på.
För att få bukt med detta gäller det att få opinion för cykel som transportmedel, så att politkerna gör något åt saken.
För att få opinion behöver vi fler cyklister, och skräms förstagångscykl
Quote from Funbeat user on 5 September 2013, 16:48Veckans mest självcentrerade trafikant jag sett var killen på inlines med stavar som på Götgatan ignorerade de flesta trafikregler och uppför Skanstullsbron blockerade han effektivt och hotfullt både cykel-och gångbanan med sina spretande, sprättande stav
Veckans mest självcentrerade trafikant jag sett var killen på inlines med stavar som på Götgatan ignorerade de flesta trafikregler och uppför Skanstullsbron blockerade han effektivt och hotfullt både cykel-och gångbanan med sina spretande, sprättande stav
Quote from Funbeat user on 5 September 2013, 16:54Detta hände i stockholm antar jag?
1+ på det inlägget peter
Detta hände i stockholm antar jag?
1+ på det inlägget peter
Quote from Funbeat user on 5 September 2013, 17:17Fredrik, samma sak hände mig igår på en cykelbana i Kållered. Stavarna är ett riktigt otyg. Kombinationen med hörlurar i är ... lite irriterande.
Fredrik, samma sak hände mig igår på en cykelbana i Kållered. Stavarna är ett riktigt otyg. Kombinationen med hörlurar i är ... lite irriterande.
Quote from Funbeat user on 5 September 2013, 22:28Jag är kanske en sådan där fartdåre? Sällan eller aldrig blir jag omkörd. Även om jag verkligen försöker, så är det svårt att veta vad andra tycker är för nära för att köra om. Jag försöker följer alla trafikregler och stannar även för alla rödljus. Pling
Jag är kanske en sådan där fartdåre? Sällan eller aldrig blir jag omkörd. Även om jag verkligen försöker, så är det svårt att veta vad andra tycker är för nära för att köra om. Jag försöker följer alla trafikregler och stannar även för alla rödljus. Pling
Quote from Camilla Höög on 6 September 2013, 09:30Gökar med rullskidor som inte visar hänsyn eller anpassar sig till andra trafikanter är redan idag förbjudna i trafiken. Det är ett lagbrott att göra som han gjorde.
"I trafiken har vi inga rättigheter, bara skyldigheter"
Gökar med rullskidor som inte visar hänsyn eller anpassar sig till andra trafikanter är redan idag förbjudna i trafiken. Det är ett lagbrott att göra som han gjorde.
"I trafiken har vi inga rättigheter, bara skyldigheter"
Quote from Funbeat user on 6 September 2013, 10:03Kruxet, om det nu finns något krux, är att killen på inlines med stavar kan använda precis samma argument som så otroligt många cyklister använder...t ex "det är egentligen inte mitt fel utan trafikplanerarnas". Ska man då planera bort cyklisternas lagvid
Kruxet, om det nu finns något krux, är att killen på inlines med stavar kan använda precis samma argument som så otroligt många cyklister använder...t ex "det är egentligen inte mitt fel utan trafikplanerarnas". Ska man då planera bort cyklisternas lagvid