Quote from Jonny Persson on 3 September 2013, 08:48David: Självklart finns det idioter i alla trafikgrupper.
David: Självklart finns det idioter i alla trafikgrupper.
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 10:00Oj oj... Plötsligt känns det fantastiskt skönt att jag bor där jag bor. Med bred, fin, nästan folktom cykelbana hela vägen till jobbet.
Blir lite imponerad av er som står ut med cyklingen i storstan.
Oj oj... Plötsligt känns det fantastiskt skönt att jag bor där jag bor. Med bred, fin, nästan folktom cykelbana hela vägen till jobbet.
Blir lite imponerad av er som står ut med cyklingen i storstan.
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 11:13Ha ha, kul att läsa vad ni tycker 🙂
Själv tycker jag nog att alla trafikanter skulle vara hjälpta av att visa lite större tolerans både mot långsammare och snabbare medtrafikanter. Däremot tror jag, precis som någon nämnde att den här personen egentligen
Ha ha, kul att läsa vad ni tycker 🙂
Själv tycker jag nog att alla trafikanter skulle vara hjälpta av att visa lite större tolerans både mot långsammare och snabbare medtrafikanter. Däremot tror jag, precis som någon nämnde att den här personen egentligen
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 11:13Blir lika förvånad varje gång den här diskussionen dyker upp och det är ju inte så sällan... Jag cykelpendlar på raern när det passar och tycker det är kanonbra för min träning, miljön, plånbok, familj, yada, yada ... som alla andra. Men jag gör det på la
Blir lika förvånad varje gång den här diskussionen dyker upp och det är ju inte så sällan... Jag cykelpendlar på raern när det passar och tycker det är kanonbra för min träning, miljön, plånbok, familj, yada, yada ... som alla andra. Men jag gör det på la
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 11:30http://www.svd.se/kultur/understrecket/nar-stockholm-byggde-bort-cyklisterna_7806438.svd
Ska man till en arbetsplats/skola i stan eller på andra sidan stan, ja då blir det till att passera där. Vissa ställen är rätt svåra att undvika. Men som sagt, anpas
http://www.svd.se/kultur/understrecket/nar-stockholm-byggde-bort-cyklisterna_7806438.svd
Ska man till en arbetsplats/skola i stan eller på andra sidan stan, ja då blir det till att passera där. Vissa ställen är rätt svåra att undvika. Men som sagt, anpas
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 12:00Per: Here we go again... Som alltid dyker även då "alla-som-cyklar-snabbt-gör-det-för-att-träna-eller-platsa-i-tour-de-france-eller..."-argumentet upp. Var någon har sagt att det är en rättighet att köra träningspass i stan vet jag inte. De som cyklar sna
Per: Here we go again... Som alltid dyker även då "alla-som-cyklar-snabbt-gör-det-för-att-träna-eller-platsa-i-tour-de-france-eller..."-argumentet upp. Var någon har sagt att det är en rättighet att köra träningspass i stan vet jag inte. De som cyklar sna
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 13:08Mattias, jag ska villigt erkänna att jag dragit en del egna slutsatser av kommentarer här och kanske ännu mer i andra trådar. Ingen har väl sagt rakt ut att träning i samband med pendlingen är en rättighet, men om det bara handlar om transport blir ju bet
Mattias, jag ska villigt erkänna att jag dragit en del egna slutsatser av kommentarer här och kanske ännu mer i andra trådar. Ingen har väl sagt rakt ut att träning i samband med pendlingen är en rättighet, men om det bara handlar om transport blir ju bet
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 13:53"Jag tror att om man varit med om så pass många incidenter som hen vill påskina, så kanske hen borde tänka på att vara lite tydligare i sina intentioner."
Mattias:
Nu vill jag att du berättar för hen hur du vill att man skall bete sig för undvika att bl
"Jag tror att om man varit med om så pass många incidenter som hen vill påskina, så kanske hen borde tänka på att vara lite tydligare i sina intentioner."
Mattias:
Nu vill jag att du berättar för hen hur du vill att man skall bete sig för undvika att bl
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 15:02Conny: vad härligt att (precis som vanligt) få vara beredd att stå till svars för alt. försvara alla cyklister, pendlare, etc. så fort man uttrycker en skepis mot alla-cyklister-är-dumma-i-huvudet-tänket...
Som alltid när det gäller folk som blir prejade
Conny: vad härligt att (precis som vanligt) få vara beredd att stå till svars för alt. försvara alla cyklister, pendlare, etc. så fort man uttrycker en skepis mot alla-cyklister-är-dumma-i-huvudet-tänket...
Som alltid när det gäller folk som blir prejade
Quote from Funbeat user on 3 September 2013, 15:10Jag pendlar i princip dagligen i Stockholm. Jag kör ganska snabbt, inte för att träna men för att jag inte ser varför jag skulle vilja köra långsamt till eller från jobbet. Självklart saktar jag ner om trafiksituationen kräver det.
Jag har ingen cykelkorg
Jag pendlar i princip dagligen i Stockholm. Jag kör ganska snabbt, inte för att träna men för att jag inte ser varför jag skulle vilja köra långsamt till eller från jobbet. Självklart saktar jag ner om trafiksituationen kräver det.
Jag har ingen cykelkorg