Quote from Funbeat user on 2 September 2013, 17:55Eftersom utrymmet för pendelcyklister i många fall är ytterst begränsat är det självklart att det leder till irritation och konflikter. Hur många bilister skulle snällt acceptera någon som vinglar omkring i 30 på en 70-väg tex? Jag får på min relativt kon
Eftersom utrymmet för pendelcyklister i många fall är ytterst begränsat är det självklart att det leder till irritation och konflikter. Hur många bilister skulle snällt acceptera någon som vinglar omkring i 30 på en 70-väg tex? Jag får på min relativt kon
Quote from Jonny Persson on 2 September 2013, 18:12Well, måååånga pendlarbilister har att tampas med att röra sig i 5-10 km/h trots att det är 70-väg i långa sträckor med tomtar som ska hoppa mellan filerna och tränga sig för att det ska gå snabbare.
Jag förstår frustrationen. Jag sprang till och från s
Well, måååånga pendlarbilister har att tampas med att röra sig i 5-10 km/h trots att det är 70-väg i långa sträckor med tomtar som ska hoppa mellan filerna och tränga sig för att det ska gå snabbare.
Jag förstår frustrationen. Jag sprang till och från s
Quote from Funbeat user on 2 September 2013, 20:01Håller med Mackan. Man får anpassa sig vare sig man är cyklist, bilist, fotgängare eller annan trafikant. Och det är såklart de snabbare som man kan kräva mest anpassning av.
Personligen saknar jag ringklocka, ett medvetet val. Istället accepterar jag att
Håller med Mackan. Man får anpassa sig vare sig man är cyklist, bilist, fotgängare eller annan trafikant. Och det är såklart de snabbare som man kan kräva mest anpassning av.
Personligen saknar jag ringklocka, ett medvetet val. Istället accepterar jag att
Quote from Funbeat user on 2 September 2013, 20:16.
.
Quote from Funbeat user on 2 September 2013, 20:27En fråga som poppar upp för mig är: Hur gör man stoppsignal när man cyklar? I alla fall har inte jag lust att släppa någon av händerna från styret när jag skall bromsa, vare sig med handbroms eller fotbroms. Och om det är rött ljus framöver, så syns det t
En fråga som poppar upp för mig är: Hur gör man stoppsignal när man cyklar? I alla fall har inte jag lust att släppa någon av händerna från styret när jag skall bromsa, vare sig med handbroms eller fotbroms. Och om det är rött ljus framöver, så syns det t
Quote from Funbeat user on 2 September 2013, 20:53Henrik: Det finns lampor med bromsljus. Tror dock de kräver dynamo, de känner av när hastigheten minskar snabbt.
Sen beror det väl på hur hårt man bromsar. En vanlig mjuk inbromsning är ju inga problem med en hand.
Henrik: Det finns lampor med bromsljus. Tror dock de kräver dynamo, de känner av när hastigheten minskar snabbt.
Sen beror det väl på hur hårt man bromsar. En vanlig mjuk inbromsning är ju inga problem med en hand.
Quote from Rasmus Olsson on 2 September 2013, 21:32Du sträcker handen rakt upp!
Om du inte vågar släppa styret, hur signalerar du då att du ska svänga? Kanske bäst köpa stödhjul isåfall.
Du sträcker handen rakt upp!
Om du inte vågar släppa styret, hur signalerar du då att du ska svänga? Kanske bäst köpa stödhjul isåfall.
Quote from Funbeat user on 2 September 2013, 21:41Att cykla som är så lätt ska vara så svårt.
Att cykla som är så lätt ska vara så svårt.
Quote from Funbeat user on 2 September 2013, 22:19Jag tycker det är ganska vanligt att folk blir irriterade när man plingar på dem bakifrån med ringklockan. Istället brukar jag ropa "pling". Ja jag vet, det låter fånigt, men faktum är att det oftast möts med ett leende och när jag passerar flämtar jag al
Jag tycker det är ganska vanligt att folk blir irriterade när man plingar på dem bakifrån med ringklockan. Istället brukar jag ropa "pling". Ja jag vet, det låter fånigt, men faktum är att det oftast möts med ett leende och när jag passerar flämtar jag al
Quote from Funbeat user on 2 September 2013, 22:47Att det finns folk som beter sig märkligt är helt uppenbart. Dock tror jag att det uppattas på ett helt annat vis när man cyklar i stället för när man åker bil.
I bilen sitter man helt enkelt skyddad på ett annat sätt än när man cyklar och märker inte av
Att det finns folk som beter sig märkligt är helt uppenbart. Dock tror jag att det uppattas på ett helt annat vis när man cyklar i stället för när man åker bil.
I bilen sitter man helt enkelt skyddad på ett annat sätt än när man cyklar och märker inte av