Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 22:41När jag har en ratt i händerna är det "Dj***a cyklist, håll ut ordentligt i vägrenen" som gäller.
När jag har ett bockstyre i händerna är det "Dj***a idiotomkörning, jag kan inte cykla längre ut till höger p. g. a. alla potthål" som gäller, hitintills är
När jag har en ratt i händerna är det "Dj***a cyklist, håll ut ordentligt i vägrenen" som gäller.
När jag har ett bockstyre i händerna är det "Dj***a idiotomkörning, jag kan inte cykla längre ut till höger p. g. a. alla potthål" som gäller, hitintills är
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 11:04http://www.dn.se/sthlm/har-sker-flest-cykelolyckor-1.1141330
http://www.dn.se/sthlm/har-sker-flest-cykelolyckor-1.1141330
Quote from Funbeat user on 24 July 2010, 22:57Jag fick inte så många svar på min ursprungsfråga, hur man bemöter bilister som inte tycker att cyklister har på vägarna att göra över huvudtaget men strunt samma. Det verkar som om det finns två huvudgrupper av cyklister; de som vinkar glatt och de som g
Jag fick inte så många svar på min ursprungsfråga, hur man bemöter bilister som inte tycker att cyklister har på vägarna att göra över huvudtaget men strunt samma. Det verkar som om det finns två huvudgrupper av cyklister; de som vinkar glatt och de som g
Quote from Funbeat user on 24 July 2010, 23:52En del hävdar att man ska vara glad mot andra... hur tusan det funkar när någon blåser förbi i 70 när man ligger i 30 fattar jag inte.
Däremot vet jag att de ser om man ger dem fingret när de varit för nära. Undrar de varför kan de alltid stanna.
Hade en
En del hävdar att man ska vara glad mot andra... hur tusan det funkar när någon blåser förbi i 70 när man ligger i 30 fattar jag inte.
Däremot vet jag att de ser om man ger dem fingret när de varit för nära. Undrar de varför kan de alltid stanna.
Hade en
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 00:41Har funderat på att skaffa en slangbella. Stenskott kan ju förekomma, eller hur?
Har funderat på att skaffa en slangbella. Stenskott kan ju förekomma, eller hur?
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 06:15"@gazzah
Om det bara är en cyklist i bredd kan man åka förbi utan att bryta mittlinjen. I värsta fall ryker backspegeln, men det får man kanske tåla. ;-)"
Nej, det går inte om cykeln ligger korret på körbanan, med korrekt menas att man cyklar något närm
"@gazzah
Om det bara är en cyklist i bredd kan man åka förbi utan att bryta mittlinjen. I värsta fall ryker backspegeln, men det får man kanske tåla. ;-)"
Nej, det går inte om cykeln ligger korret på körbanan, med korrekt menas att man cyklar något närm
Quote from Lena O on 25 July 2010, 06:28@ Richard ... @ Gazzah??
@ Richard ... @ Gazzah??
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 00:19Tja en bra sak kanske skulle kunna vara att utnyttja öppenheten i Sverige och plocka regnumret på idioterna och sedan ringa dom efter turen och tala om för dom att dom var nära att köra ihjäl en cyklist... (samt självklart erbjuda dom att få haka på på nä
Tja en bra sak kanske skulle kunna vara att utnyttja öppenheten i Sverige och plocka regnumret på idioterna och sedan ringa dom efter turen och tala om för dom att dom var nära att köra ihjäl en cyklist... (samt självklart erbjuda dom att få haka på på nä
Quote from Rasmus Olsson on 26 July 2010, 07:36Gjorde det med en bil som körde upp jämsides med mig. Sen när han låg brevid så började han närma sig så jag hade ca 5 cm till godo på vardera sidan om styret. På insidan om mig var det parkerade bilar, så det började bli trångt.
Det var en firmabil och
Gjorde det med en bil som körde upp jämsides med mig. Sen när han låg brevid så började han närma sig så jag hade ca 5 cm till godo på vardera sidan om styret. På insidan om mig var det parkerade bilar, så det började bli trångt.
Det var en firmabil och
Quote from Funbeat user on 26 July 2010, 08:17Hehe - skulle ha vart intressant att ha hört det samtalet...
Förresten här i USA är det rätt vanligt att många firmabilar har en skylt med texten
"How am I driving? - call 123-456-7890"
eller på svenska
"hur kör jag? - ring 123-456-7890"
Hehe - skulle ha vart intressant att ha hört det samtalet...
Förresten här i USA är det rätt vanligt att många firmabilar har en skylt med texten
"How am I driving? - call 123-456-7890"
eller på svenska
"hur kör jag? - ring 123-456-7890"