Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelArgument bilister-cyklister
You need to log in to create posts and topics.

Han lär ju tänka sig för nästa gång iallafall. Första samtalet var jag lätt irriterad. Vid andra samtalet satt jag mest och mös.

Hehe det kan jag tänka mig 😀

Frågan är om han ens skulle få behålla jobbet om fler personer ringde och klagade på honom...

Kan mycket väl förstå att bilister blir irriterad om en cyklist cyklar vårdslöst. Problemet som jag ser det är dock att det finns en liten grupp bilister som anser att cyklister inte överhuvudtaget ska få finnas på vägen och därför gärna använder bilen fö

Clas, det var ett jättebra förslag. Om vi vill att bilisterna ska bli ännu mer negativt inställda till cyklisterna. Ska vi inte ta och avliva dom med ett nackskott på en gång när vi ändå ökar väådet i trafiken?

Kramas i trafiken!

Bruse ?™
Absolut har inget problem med att vi avlivar bilister som använder bilen som vapen. Jag anser att en bilist som använder bil/lastbil/buss etc för att hota/döda en cyklist, gångtrafikant eller annan bilist kan jämföras med att någon använder ett s

Clas, det kan jag däremot hålla med om. Men det ger inte dig eller mig rät att avrätta dom. Då har vi sjunkit lika lågt som dom.

Jag röstar på (så långt det är möjligt): "Just smile and wave boys, just smile and wave".

Men visst blir man förbannand många gånger och vips så går det ner några extra watt i pedalerna.

Om någon bil tutar på mig, brukar jag för det mesta vända mig om och glatt vinka som om det vore en kompis jag hejjade på. De flesta bilister kommer faktiskt av sig då-. De förväntar sig inte ett leende.

Däremot, tutar de både en andra och en tredje gång

Det går inte att argumentera då det blir ganska svårt att sänka sig till deras nivå:
Från FaceBook:
-Bilist#1: Dumma cyklister, håll er till cykelbanorna!

-Jesper Bergman: Cyklister är trafikanter som väljer att framföra sina fordon på vägarna då de in

Problemet med tutande bilister är det finns två kategorier av dessa, och att de flesta tillhör fel kategori.

Rätt kategori (om man nu måste tuta) är de som tutar snabbt och lätt, ett tiotal meter innan de kommer fram till cyklisterna, för att meddela att