Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningArgument för och emot skor
You need to log in to create posts and topics.

Man kanske tycker det är äckligt med hundskit som ev sprutar upp mellan tårna eller tycker det är oskönt att få in glas i fotsulorna?

Jag har funderat på hur det är med stötdämpade skor vs barfota för människor som är överviktiga, har det någon betydelse?

För överviktiga borde barfota, eller ett vettigt löpsteg snarare, vara bättre eftersom det inte är lika stötigt.

Kristina, man behöver inte vara helt barfota bara för att man inte använder stötdämpande skor.

Jag skulle vilja påstå att alla skor är stötdämpande David. Men i olika grad så jag undrar lite var du drar gränsen.

Man kan ju inte ta hur korta steg som helst heller? Om man villa hålla samma hastighet i alla fall.

Det är skönare, roligare att träna och jag springer snabbare. Tre skäl för mig.

Jag springer med olika fotisättning beroende på fart. Långsam lufs längre bak på foten. Snabb sprint bara på tårna. Och allt däremellan.

Därför har jag olika skor för olika

"Det är skönare, roligare att träna och jag springer snabbare."

Den motiveringen gillade jag Lars. Du fångade allt. Jag älskar att gå barfota men just när det gäller att springa så skriver jag under på ovanstående. Nu ska jag ut och springa i något av de

Många har läst Born to Run och börjat anamma teorierna. Många har också upptäckt att man kan få ont i fötterna på nya ställen, ibland så illa att man inte kan springa. Detta beror antagligen på just det som beskrivs ovan, att fötterna inte är vana att slä

Marcus och Lars: Intressant. Det där är nämligen det som får mig att strunta i skorna. Visst, i mitt fall kan ju snabbare diskuteras men skönare och roligare är det definitivt när jag är barfota.