Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningArgument mot barfotaskor
You need to log in to create posts and topics.

Jag anser att folk allt för ofta helt enkelt tar till sig allt som påstås vara bra med barfotaskor och att springa barfota helt utan att vara kritiska. Antingen så orkar man inte eller så vill man inte se att det finns motargument som visar på att barfota

Tur att du rett ut det där, Tom. Och postat samma i två forum. Så att ingen råkar missa det.

Men han har missat några diskussionsgrupper - måste väl finnas fler där man kan framföra samma argument?

BILD:http://www.sherv.net/cm/emoticons/drink/beer-chugger.gif

Men han har ju rätt.

Vet inte vilka andra gruppen han postat i, alla är inte med överallt.

Intressanta tankegångar, även om de vilar tungt på att Marathon.se ska ha gjort sin research och kunna ämnet.

Främsta argumentet: De är så förbannat fula, speciellt VFF. Räcker för mig. Vem vill springa runt och se ut som en gorilla?

Jag tycker att det barfota hypet har varit bra för löpning. Löpare tänker mer på vilka slags skor det vill har och vågar ifrågasätta normen.
Jag själv springer inte i vff eller liknande men jag inspirerades att prova lite lättare skor och det är jag glad

Det finns ingen norm när det gäller löparskor, bara skofabrikanternas höjda blötta finger för att känna vad vinden blåser åt för håll för tillfället. Trenden har gått i vågor några ggr sedan 80-talet, med lättskor, tungskor, lättare skor, klosskor, lätta

" Även hellyckade modeller tas ur sortimentet för att följas upp av stolpskott med samma namn som föregångaren. Men det kanske är en medveten strategi, "

Jag tror att det är en medveten strategi från tillverkarnas sida på så vis att de ska ha ett aktuell