Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningArgument mot barfotaskor
You need to log in to create posts and topics.

När jag läste Andrews första mening "Jag tycker att det barfota hypet har varit bra för löpning" Tänkte jag, "Japp, fler skadade löpare - mer plats åt mig på loppen" . Haha

De flesta barfotalöpare är väl folk som inte sprang alls före de började med barfotalöpning? Som antingen höll på med annan form av träning eller var soffpotatisar men lockades av romantiken kring att leva naturligt. Det är min observation iallafall och o

Anders: (t+)

Råkade slinka förbi en ganska intressant podd angående ämnet. Det mest intressanta är att de nämner att författaren till Born to run verkar ha förvrängt en del forskningsresultat, eller omtolkat dem för att kunna bevisa sin "teori om barfotalöpning".

htt

Boken "Born to run" är en rolig sagobok.
Den går att tolka som man vill.
Hur många kommer fram till att supa sig full är bra för ett 48H-lopp?????

Bra tråd Tom. (t+)
Jag som "alltid" haft fel om "allting" vågar väl ej yttra mig.
Nu är jag våghalsig:
B

Jag tycker kritiken mot B2R är ganska orättvis. Visst har den många både tvivelaktiga ofelaktiga uppgifter. Men om man betänker tidpunkten när den skrevs, så har den ju inspirerat oerhört många löpare till att springa barfota och tunnfota.

Åke.
Nu har väl boken "Born to run" fått bra många fler lovord här på Funbeat än motsatsen.

Att det är många som springer barfota är ju en myt. På tok för få. De flesta springer nog för att det skall vara njutbart och att då rekommendera barfota på asfa

Personlgen är just asfalt det underlag jag gillar bäst barfota. Varm, rivig asfalt. Då kan jag tänka mig att ta av mig skorna en liten stund.

Åke + Anders + några få till.
Var finns alla dessa oerhört många som springer barfota?
Dessutom asfalt. Hur stor procent?
Skulle lätt åka 50 mil för att se ett gäng som gör så.
OBS! Minst en ½-mara.
Det är ju så naturligt. 😉
I Indien bl. a. minsann fi

Nej oerhört många tror inte jag heller att det är, har några kollegor som gör det mest av skäl att de faktiskt haft problem med olika skador om de inte springer på framfoten. Själv sprang jag 80 av mina 200 mil förra året med min Wibrams(jag springer utes