Quote from Funbeat user on 31 January 2012, 09:11Men alltså, gör man rätt glider man inte iväg. Jag brukar bara ha sockar på mig... Du ska trycka dig uppåt och inte bakåt, förmodligen är armarna för långt fram som nämnts ovan.
Men sit-ups, det är ju ännu konstigare. Där ska ju benen i princip vara avsl
Men alltså, gör man rätt glider man inte iväg. Jag brukar bara ha sockar på mig... Du ska trycka dig uppåt och inte bakåt, förmodligen är armarna för långt fram som nämnts ovan.
Men sit-ups, det är ju ännu konstigare. Där ska ju benen i princip vara avsl
Quote from David Lagerberg on 31 January 2012, 10:40Johan: Om man inte är stark nog i fotlederna så tappar man lätt vinkeln i foten, man skjuter sig alltså fram mot armarna och inte tvärtom. Det är åtminstone på det sättet jag glider, det behövs lite friktion mot underlaget för att orka hålla foten/benet i
Johan: Om man inte är stark nog i fotlederna så tappar man lätt vinkeln i foten, man skjuter sig alltså fram mot armarna och inte tvärtom. Det är åtminstone på det sättet jag glider, det behövs lite friktion mot underlaget för att orka hålla foten/benet i
Quote from Funbeat user on 31 January 2012, 11:24Till och med barn klarar av att inte glida med fötterna 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=jU-Ce9orSag
Till och med barn klarar av att inte glida med fötterna 🙂
Quote from Funbeat user on 31 January 2012, 22:02Ingen fråga är för liten för att ge en liten diskussion på Funbeat! Tack så mycket!
Nyss hemkommen från parketthallen, idag testade jag ett par nyare skor, men gled fortfarande iväg fast inte riktigt lika mycket. Nu har jag fått nytt uppslag i form av t
Ingen fråga är för liten för att ge en liten diskussion på Funbeat! Tack så mycket!
Nyss hemkommen från parketthallen, idag testade jag ett par nyare skor, men gled fortfarande iväg fast inte riktigt lika mycket. Nu har jag fått nytt uppslag i form av t
Quote from Funbeat user on 31 January 2012, 22:12Hej!
Jag tror du ska förbättra iaf en av tre saker:
1: spänn till bålen ordentligt,
2: håll händerna lite närmre kroppen,
3: fukta tån på skon med vatten/saliv.Annars kan du fråga instruktören om en annan övning, det finns fler :-).
Lycka till!
Hej!
Jag tror du ska förbättra iaf en av tre saker:
1: spänn till bålen ordentligt,
2: håll händerna lite närmre kroppen,
3: fukta tån på skon med vatten/saliv.
Annars kan du fråga instruktören om en annan övning, det finns fler :-).
Lycka till!
Quote from Funbeat user on 1 February 2012, 19:21Förstår ändå inte det här med fotlederna, det ska väl ändå inte påverka?
Förstår ändå inte det här med fotlederna, det ska väl ändå inte påverka?
Quote from Funbeat user on 2 February 2012, 21:55Armtipset var klockrent! Vilket guldforum detta är! Tack allihopa!
Armtipset var klockrent! Vilket guldforum detta är! Tack allihopa!
Quote from Funbeat user on 2 February 2012, 22:06Ahhhh....var det Bempa å Linnea då som kom med dom bästa tipsen....jättebra tipsat å ni får varsin bira om ni dyker upp på Månkarbo Marathon....bombis/Kjelle..
Ahhhh....var det Bempa å Linnea då som kom med dom bästa tipsen....jättebra tipsat å ni får varsin bira om ni dyker upp på Månkarbo Marathon....bombis/Kjelle..
Quote from Funbeat user on 5 February 2012, 00:09Lägg ena benet på det andra så du bara har en fot i golvet. Dubbel friktion!
Lägg ena benet på det andra så du bara har en fot i golvet. Dubbel friktion!
Quote from Funbeat user on 5 February 2012, 20:51Kroppen spänd som en pil och rak som en planka, spänn bålen! Att fötterna glider är ett tecken på att du står i en båge med kroppen och de vill skjuta iväg bakåt. Med rätt kroppshållning ska du kunna göra armhävningar på is i högklackat 😉
Kroppen spänd som en pil och rak som en planka, spänn bålen! Att fötterna glider är ett tecken på att du står i en båge med kroppen och de vill skjuta iväg bakåt. Med rätt kroppshållning ska du kunna göra armhävningar på is i högklackat 😉