Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har uppenbarligen inte samma problem som andra,för mitt problem är att fötterna inte vill vara belastade i 90 graders vinkel utan jag skjuter mig framåt från fötterna för att få en öppnare vinkel (och då halkar fötterna eftersom man får en väldigt kon

Ledarens person å karisma sa du var viktiga för dig...men kunskaper om kroppshållning då är väl lika viktiga.?? Håller med Mikael Hemdal eftersom jag lade mig ner å gjorde några armhävningar....djävligt jobbigt förresten!!?....men endast för armarna å det

Om mattan på gymmet är för liten för att du ska rymmas att göra armhävningar på den, så kanske den är tillräckligt stor för att "fötterna" skall rymmas på den, medan du gör armhävningar?!

Då kommer du ju dessutom upp 1-2 cm från backen med fötterna och f

den typen av mattor glider nog mycket bättre än skorna tyvärr...

Har alltid det där problemet, jag spotta lite i näven och blöta skorna. Fräsht, nja, men man tränar ju ändå =) Men det ligger ju nåt i det där var kraften riktas när man skjuter ifrån golvet...

Jag måste säga att jag är lite frågande till att man glider vid "korrekta" armhävningar. Jag testade att göra på en Flowin-platta med ”hala” lappar, dvs nästan ingen friktion. Gled ingenting. Vi gör ofta armhävningar på medicinbollar (med bollar både unde

Personligen tror jag att man genom trötthet blir sugen på att använda nya, fräscha muskler i axlarna och trycker därför lite med musklerna uppåt (dvs framåt) om ni förstår. Skulle vara intressant att se video på armhävningarna.

Ni har väl armarna helt lo

Håkan: Var har folket på youtube sina fötter då? Blir väldigt nyfiken.

De har fötterna i luften. 😉

Googla på "planche push-up"

Ja det finns en hel del grymma armhävningsatleter på youtuben. Misstänker att många är dansare och gymnaster.

Prova att stå still i första läget. Själv lyckas jag inte ens hitta jämviktsläget.