Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarAros Maraton
You need to log in to create posts and topics.

Bansträckningen är lagd för att optimera njutningen. Få höjdmeter, skonsamt underlag, löpriktning mot väster för att få solen i ansiktet, extremt trevligt sällskap, vackert och historiskt intressanta omgivningar.

Här är banprofilen!

http://www.historiskt.nu/normalsp/uej/uej_profil.html

Låter klockrent. Ett lopp som definitivt passar mig. Om jag inte blir sjuk eller liknande så kör jag förstås turen!

Aj då....lovat bort mig till Gävle Halvmarathon dagen efter, typ SM för veteraner. De var absolut inge bra eftersom jag hade tänkt kuta med Sigge under denna fantastiska Aros Marathon. Få se om jag kan få tävlingsledningen att flytta Gävle Halvan....ehe..

Nu är banvallen äntligen fri från snö, åtminstone mellan Uppsala och Måsta.

Tänkte passa på att välkomna alla som hitills har anmält intresse!
Förhoppningsvis så får jag tillfälle att göra det igen 😉

FYI: UL (bussbolaget i Uppsala län) tar inte emot kontanter. Alltså måste man ha sms-biljett (eller kreditkort? har de börjat med kort?). Kontrollera på ul.se för exakta besked vad gäller betalning och priser.

En gång är ingen gång... Två gånger är tradi

Det går bra att betala bussbiljetten med kort på Ul:s bussar. Vet inte hur det är prismässigt utanför stan, men inne i Uppsala är det dyrare med kort än med förköp eller sms.

Det snöade ganska mycket i Enköping imorse. När man kollar yr.no verkar det som det ska bli 16 grader och sol på lördag (t+)

Ser ut att bli en oerhört fin dag i morgon.