Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAsfalt eller terränglöpning
You need to log in to create posts and topics.

Om man i asfaltslöpning innefattar att man måste väja för barnvagnar, fotgängare, hundbajs och andra hinder samt undvika att snubbla i/på pensionärer, vattenpölar och trottoarkanter så har man att göra. Så hemskt statiskt eller enformigt tycker jag inte a

Då springer man i storstadsdjungeln ju.
Urban terrain running.

Det statiska kommer in i bilden då man som jag gör i bland, springer mil på mil
på landsväg. Statiskt så det förslår.

Sen beror det kanske på vilka besvärman har. Jag får lätt ont i rygg ibland och det är tusen ggr bättre i terräng. Jag föredrar helt klart terräng av flera skäl, men att min kropp mår bättre av det är nog det viktigaste skälet.

Visst får man byta kurs då

sjukgymnasten kanske menade att terränglöpning tar hårdare på kroppen, det är tempovariationer, man har olika löpsteg och anstränger fler delar av kroppen. Asfaltsslitande är oftast på platten och då är det bara att mala på i samma tempo och exakt samma m

Det är väl större risk att vricka fötter o.dyl. under terränglöpning. 🙂

Jag kutade Köpenhamn Marathon för ett antal år sedan å då handlade det mycket om löpning på betongplattor. Både jag och min löparkompis kände av detta i ben å leder å i skallen etc....Vi skojade å sa att om man ramlar å slår skallen i så känns det nog lik

Om jag ska göra en subjektiv analys så kan jag säga att skillnaden i kroppen mellan SM och LL var att LL gjorde mig väldigt trött i benmusklerna emedan SM tog knäcken på senor etc. SM nötte helt enkelt ner min kropp istället för att köra slut på musklerna

Shyrre Mikael....å varför inte generalisera lite..??!!??.(Ja bara lite annars så får vi skit i tråden i ett antal dagar!!?) Törs jag verkligen säga detta : Tränar man på betong så upplever man betong som hemma..?! Tränar man ute i den underbara skogen bla

Hmm, jag har alltid sprungit på asfalt. En av tio löprundor går i terräng och resten är asfalt och jag har aldrig haft några problem med det. Å andra sidan har jag sprungit max 2,5 km på sågspånsbelagd skogsstig och då fick jag en sån jädrans träningsvärk

Jag tror inte heller asfalt är farligare än något annat om man så att säga dimensionerar för det.