Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAsfalt och minusgrader...
You need to log in to create posts and topics.

Anne, Jag håller med om att Asics Kayano är fantastiska skor med enastående löpkänsla men tyvärr riktigt dåliga på vintern.

Nike har ett antal väldämpade modeller och deras sulor brukar alltid få beröm för bra grepp vid tester i vinterväglag.

Annars tr

Någon som vet hur Nike Lunaracer +2 är på snö/is? Har inte haft förmånen att testa än, tyvärr.

(Edit: Fel sko från början, rätt nu)

Jag ska köpa ice bUGS - TYCKER inte det funkade så bra för mig att springa med broddar vintern 2008/2009 - hade svårt att få de att sitta på rdnetligt oavsett vilka jag provade - clas ohlsson, Löplabbet.
Sprang inte alls förra vintern ( åkte längd iställe

VJ Sarva Xero har jag själv, funkade bra i vintras.

Helt vanliga halkskydd (broddar som man kränger på skorna) funkar kanon och är hur billiga som helst. Köpes på Jula eller Clas Ohlsson eller Åhlens etc etc

Varför lägga ut pengar på särskilda vinterskor med dubb (som slits ner) när man kan vintersäkra de

tack Magnus för tips.
Jessie - jag provade såna & likförbannad "flyttade" de på sig under passet... kanske mina fötter som är & skor som var "konstiga".

Fördelen med vinterskorna är att de är en aning varmare.
Jag får för mig att springskor designas med det grundläggande antagandet att lufttemperaturenm är mer än +15 och det aldrig regnar, alltså är grundmodellerna mer till för att stråla ut värme än behå

Jag har testat billiga broddar liknande dem som Jessie visar, men gummit tappar spänsten vid ca -10C och ramlar då lätt av.

Kanske finns det bättre modeller med bättre gummi, men jag skruvade MaxiGrip X-13 i ett par gamla skor i stället och trivdes myck

Bengt/Shamala: Jag använde mina (köpta på Jula) ner till -18 grader förra vintern och de satt som en smäck! Jag tror ni har köpt för stora på något vis? Det ska vara nästintill omöjligt att trä på dem på skorna, då sitter de rätt.

Sant som Lingling säger att vanliga skor är luftiga och tenderar att bli kalla på vintern. Jag har därför några GoreTex-varianter. De är som skönast när det är slask ute eftersom de är vattentäta. Nackdelen är att de blir för varma om utomhustempen är öve