Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 10:59Vårt enformiga och "förslappade" liv i övrigt har nog också en bidragande orsak till att vi inte kan jämföra oss med "urtidsmänniskan". Dom satt knappast i timmar/dag framför datorer eller tv-apparater.
Vårt enformiga och "förslappade" liv i övrigt har nog också en bidragande orsak till att vi inte kan jämföra oss med "urtidsmänniskan". Dom satt knappast i timmar/dag framför datorer eller tv-apparater.
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 11:26Jag tror nog att stenåldersmänniskans liv var mer enformigt än vårt, inte mindre.
Jag tror nog att stenåldersmänniskans liv var mer enformigt än vårt, inte mindre.
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 11:46Så, Tor, om det inte finns så myclet likheter mellan träning nu och hur vi rörde oss då, varför ens dra fram förr/nu?
Så, Tor, om det inte finns så myclet likheter mellan träning nu och hur vi rörde oss då, varför ens dra fram förr/nu?
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 12:38”Så, Tor, om det inte finns så myclet likheter mellan träning nu och hur vi rörde oss då, varför ens dra fram förr/nu?”
Jag kommenterade Anders text om att människan inte var biologiskt anpassad för att springa på asfalt. Träningsupplägg förr och nu var d
”Så, Tor, om det inte finns så myclet likheter mellan träning nu och hur vi rörde oss då, varför ens dra fram förr/nu?”
Jag kommenterade Anders text om att människan inte var biologiskt anpassad för att springa på asfalt. Träningsupplägg förr och nu var d
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 12:41Okej, jag trodde det handlade om träning på asfalt.
Okej, jag trodde det handlade om träning på asfalt.
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 15:29Jag springer helst mina intervaller på rak och plan asfalt ... Gillar inte alls att det sticker upp saker i spåret när jag börjar få dimsyn 😉
Dessutom springer jag till och från spåren på asfalt.
Jag springer helst mina intervaller på rak och plan asfalt ... Gillar inte alls att det sticker upp saker i spåret när jag börjar få dimsyn 😉
Dessutom springer jag till och från spåren på asfalt.