Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 19:13Men Coyote är lite seg i kolan emellanåt.
Men Coyote är lite seg i kolan emellanåt.
Quote from Funbeat user on 16 April 2010, 21:34Nåja, att säga att det helt saknar relevans är väl att ta i. Betongen är 100 ggr hårdare än grusvägen oavsett om slår huvudet i den eller springer på den i sina Asics Kayano. Hur det sen sliter på kroppen när man springer på den kan någon annan försöka rä
Nåja, att säga att det helt saknar relevans är väl att ta i. Betongen är 100 ggr hårdare än grusvägen oavsett om slår huvudet i den eller springer på den i sina Asics Kayano. Hur det sen sliter på kroppen när man springer på den kan någon annan försöka rä
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 21:53@ Adde:
-Placera en porslinstallrik på ett parkettgolv.
-Sätt dig bredvid tallriken. Blunda och försök att inte tänka på tallriken.
-Ta ett pekfinger på var sida om dig och jämför hårdheten på golvet och tallriken. (Porslin är säkerligen 100-1000 xx hårda
@ Adde:
-Placera en porslinstallrik på ett parkettgolv.
-Sätt dig bredvid tallriken. Blunda och försök att inte tänka på tallriken.
-Ta ett pekfinger på var sida om dig och jämför hårdheten på golvet och tallriken. (Porslin är säkerligen 100-1000 xx hårda
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 22:37Bara för att du inte kände nån skillnad i hårdhet betyder det inte att porslinet och eken inte kan ha olika effekter på din kropp, särskilt om du upprepar stötarna riktigt många gånger (tusentals).
Bara för att du inte kände nån skillnad i hårdhet betyder det inte att porslinet och eken inte kan ha olika effekter på din kropp, särskilt om du upprepar stötarna riktigt många gånger (tusentals).
Quote from Funbeat user on 17 April 2010, 22:51Jag tycker att kroppen känns fräschare och man har mindre ont i kroppen efter ett längre terrängpass jämfört med ett längre asfaltspass. Terrängpasset är snällare mot kroppen då löpningen inte blir lika stereotyp som på asfalt.
Jag tycker att kroppen känns fräschare och man har mindre ont i kroppen efter ett längre terrängpass jämfört med ett längre asfaltspass. Terrängpasset är snällare mot kroppen då löpningen inte blir lika stereotyp som på asfalt.
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 21:31En annan reflexion: jag hävdar att behovet av stretching är större efter asfalt än om man tar småstigar o dyl på träningspasset. Det senare är nästan stretching i sig när det blir mycket stenar och rötter samt upp och ned.
En annan reflexion: jag hävdar att behovet av stretching är större efter asfalt än om man tar småstigar o dyl på träningspasset. Det senare är nästan stretching i sig när det blir mycket stenar och rötter samt upp och ned.
Quote from Funbeat user on 18 April 2010, 22:52Tallriken gick sönder...
Tallriken gick sönder...
Quote from Funbeat user on 19 April 2010, 08:13Wtf, då sprack ju alla fina teorier 😉
Wtf, då sprack ju alla fina teorier 😉
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 20:12Jag blir lite rädd när jag läser hur lätt människor kan dra paralleller mellan nutidsmänniskan och våra förfäder angående underlag utan att ens tänka på vilka faktorer som skiljer oss åt. Dock förstår jag lättare hur skolor i USA lyckas förbjuda evolution
Jag blir lite rädd när jag läser hur lätt människor kan dra paralleller mellan nutidsmänniskan och våra förfäder angående underlag utan att ens tänka på vilka faktorer som skiljer oss åt. Dock förstår jag lättare hur skolor i USA lyckas förbjuda evolution
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 20:16Jag skulle säga att bra doping ger tider under 10 sekunder på 100 meter.
Jag skulle säga att bra doping ger tider under 10 sekunder på 100 meter.